Waarom lukt het mij niet een goede DAB+ ontvangst te krijgen op mijn Iphone?

Ik heb een DAB+ ontvanger op de Iphone gezet, een Tivizen maar heb een zeer geringe ontvangst. De app die bij het apparaat hoort gebruik ik. Hier kan ik zien dat de blokjes die de sterkte weergeven platte streepjes blijven. De ene keer kan ik 18 radiozenders binnenhalen, in een andere poging, helemaal niets. Dus niet de andere media die er wel zijn op DAB+.

- Waar ligt de slechte ontvangst aan?
- Hoe gaat DAB+ ontvangst in zijn werk?

De app en het ontvangst-apparaat zijn geschikt voor mijn mobiel.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Dab is digitale radio, een soort Digitenne maar dan zonder TV.
Het ligt aan de zendmasten in de buurt of je bereik hebt en dus niet aan je iPhone.