Kan ik een router gebruiken zonder internet voor bewakingscamera?

Misschien is het een domme vraag, maar ik ben een leek op dat gebied.
Ik heb een woning, waar ik nog niet woon, waar de post wordt gestolen. Nu wil ik een camera ophangen. Ik heb geen internet daar.
Ik heb een wifi camera, (die kan ik natuurlijk ook bedraad gebruiken. )
Die moet ik aansluiten op een router.
Kan ik een router kopen en het zo gaan installeren?
Dat ik alles op een pc aansluit en dat die alles opneemt?

Of heeft iemand een handigere oplossing? Ik zat ook te denken aan een wildcamera, die hadden ze laatst bij de aldi of lidl voor erg weinig.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
2.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Let op bij die goedkope camera's is de kwaliteit vaak erg slecht. Je kan zien dat er gestolen wordt maar niet door wie. Ook dag en nacht maakt uit.

Antwoorden (1)

Je kan geween een router neerzetten, je pc en je camera aansluiten. Een router functioneert ook zonder internet, in dit geval is het gewoon een soort kruispunt.