hoe maak ik een interne hardeschijf extern?

ik heb de harde schijf uit mijn oude laptop gehaald en wil deze graag extern maken zodat ik alle programma's behoud. nu wil ik deze via SATA aansluiten. deze aansluiting zit aan de behuizing van mijn behuizing. en heb ik ook op mijn pc geïnstalleerd. nu heb ik het probleem dat wanneer ik hem via SATA aansluit deze niet bij mijn computer vermeld word terwijl ik hem wel hoor draaien. hoe los ik dit op?

(ps: via usb word die wel herkent helaas speeld die dan een aantal programma's niet af)

Toegevoegd na 3 minuten:
sluit hem nu net opnieuw aan en word helemaal niet meer herkent ook niet via usb

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
6.3K

Antwoorden (3)

Er zijn behuizingen te koop waarin je je harde schijf kunt zetten, kosten ongeveer 25 euro. Dan kun je je schijf als een USB-schijf extern aansluiten aan je PC. Ik heb het zelf met een schijf gedaan die we eerst als 2e harde schijf hadden gebruikt en relatief jong was. Google maar eens op "externe harde schijf behuizing", dan kom je wel iets tegen wat bij jouw harde schijf past.

Toegevoegd na 23 uur:
Dat de programma's niet meer werken komt omdat bij de installatie de schijf een andere letter had en de registry het programma niet meer herkent. Gewoon opnieuw installeren op de externe schijf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat jouw schijf dan om meer stroom vraagt dan de SATA kabel kan leveren. Wanneer je een stroomkabeltje uit je kast trekt zou het maar zo eens opgelost kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In deze behuizing kun je de harde schijf plaatsen, en dan de behuizig op de computer aansluiten. Op die manier kun je bij je bestanden komen: http://tweakers.net/pricewatch/299125/sharkoon-quickport-xt-usb30.html