hoe kun je ram geheugen van crucial installeren in de hp proliant ml310e g8?

ik heb net vandaag de hp proliant ml310e g8 binnen gekregen en had er 8GB ram geheugen bij gekocht maar toen ik deze erbij deed en opstarte begon hij met de "early system initialization" dit doet ie bij iedere keer dat je hem opstart maar hij bleef hangen bij 90%. dus ik heb even op internet gezocht en toen vond ik dat de hp alleen hp smartmemory accepteert en inderdaad, zonder de extra 8 gig werkt hij perfect. maar heeft iemand enig idee hoe ik deze early system initialization kan omzeilen? of op een andere manier ervoor kan zorgen dat het ramgeheugen wel geaccepteerd word?
bij voorbaat dank

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Dit gaat niet lukken. Je kan echt alleen het genoemde HP geheugen gebruiken. Ik zou het extra aangeschafte geheugen retourneren naar de winkel/ webshop waar je het gekocht hebt. Daar hadden ze namelijk moeten weten dat het door jouw aangeschafte geheugen niet samen gaat met de tegelijkertijd gekochte computer.