GT660M 2GB vs GTX660 1,5GB DDR5 welk van deze twee is beter voor gamen?

Ik heb nu een laptop met een GT660M 2GB videokaart. Nu wil een een nieuwe pc gaan aanschaffen en zat zelf aan te denken om er een GTX660 1,5GB DDR5 in te doen. Nu heb ik er allemaal niet zoveel verstand van en wil graag weten of deze videokaart beter is dan de geen die in mijn laptop zit.

Het lijkt me erg vervelend als mijn laptop straks betere grafische prestaties levert dan mijn pc.

Bedankt alvast voor jullie antwoord!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je vergelijkt hier de grafische chip van een laptop met die van een desktop videokaart. Omdat de koeling in een laptop een stuk lastiger is dan die in een desktop zijn laptopchips altijd minder sterk dan die in een desktop. Daarom is een Mobility versie van een chip altijd langzamer dan de reguliere versie. Reken erop dat je desktop aanzienlijk sneller zal zijn dan je laptop.