Kun je een tweede router achter een internet switch hangen?

hallo,
ik heb een kpn Wifimodem, dan gaat het naar de switch toe en vanuit de switch gaat er een kabel naar de zolder toe. kan ik dan een router achter een switch hangen? Moet toch kunnen neem ik aan.

En ik heb in de keuken een repeater hangen die het wifi signaal versterkt van de kpnwifi modem. Gaat dat niet storen als er op zolder nog zo'n router bij komt. zoals hierboven geschreven.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.9K

Het beste antwoord

Op zich kan dit maar je kunt op de 2de router het beste dhcp uitschakelen. Dit zou wel eens voor conflicten kunnen zorgen. Je router functioneert nu feitelijk als een accespoint icm. een switch.

Als je problemen krijgt met te veel signalen (ik denk niet dat het een probleem wordt) zou je kunnen kijken met InSSIDER of alle netwerken op hetzelfde kanaal zitten en vervolgens in de instellingen van router2 het kanaal aan kunnen passen. Je kunt het beste voor netwerken op 2.4 GHz kiezen tussen kanaal 1, 6 of 11 ivm. storing en overlap.

Als je toevallig nog een router hebt liggen zou je die kunnen gebruiken. Als je een nieuwe zou willen aanschaffen zou ik ook even kijken naar de mogelijkheden van Accespoints.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je hoeft er alleen een tweede switch aan de eerste te hangen om meer poorten te hebben; dus geen router achter een switch!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer je router dan te configureren als access point. Als je 'm dan ook hetzelfde SSID (wifi naam) geeft, zoeken je apparaten automatisch het sterkste signaal! Ik heb op mijn oude linksys router de DD-WRT firmware gezet, en dan gaat dat prima! Als je 'm toch als router configureert, werkt dat op zich wel, maar je zult problemen krijgen met het delen van netwerkbestanden en printers etc.
Als je een router te veel hebt kun je deze gebruiken. Het gaat niet storen. Ik heb het zelf lange tijd gedaan, zonder dat ik problemen had.