Mijn laptop taat een soort van bekend om de goede graphics & bet mooie beeld. Nu vind ik de kleuren raar overkomen, is hier iets aan te doen?

Ik heb de HP Envy m6. Door de AMD A6 vision processor met radeon graphics staat het bekend om mooie graphics en een prachtig beeld. Nu vind ik echter de kleuren heel raar overkomen. Als ik een programma terugkijk of youtube filmpjes kijk dan zijn de lippen van de mensen steeds bruin, blond haar lijkt wel roze, en de kleuren verschillen sowieso gewoon enorm als ik het bijvoorbeeld vergelijk met hetzelfde filmpje op mijn iPhone. (Daarbij vind ik mijn iPhone dus beter omdat die kleuren meer realistisch zijn.) Kan ik hier iets aan doen? Kan ik ergens misschien de kleuren aan passen ofzo, ik weet het ook niet..?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een goede grafische kaart heeft niet mooiere kleuren, maar is vooral sneller bij spelletjes. Of de kleuren mooi worden weergegeven hangt af van het beeldscherm en van de calibratie. Zie het antwoord hieronder.

Antwoorden (1)

Een prima pc, hoor! Om de kleuren aan te passen moet je in het Configuratiescherm op de optie Beeldscherm klikken. Klik daarna op Kleuren kalibreren. Lees, voordat je begint, even de toelichting op het openingsscherm en klik telkens op de knop Volgende (rechtsonder). Nu volgt een heel traject waarbij je op onderdelen telkens de (kleur)instellingen van je beeldscherm kunt aanpassen. Gewoon uitproberen wat je zelf het mooiste vindt! Aan het eind van de wizzard kun je de nieuwe instellingen opslaan.
Plaatje bij antwoord