Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft een printer een geheugen?

Hallo, ik wil mijn printer verkopen maar heeft een printer een geheugen waarin geprinte bestanden worden opgeslagen? En hoe kan ik dat geheugen wissen? Alvast bedankt.

Toegevoegd na 49 minuten:
Het gaat om een HP printer.

Toegevoegd na 1 uur:
Het gaat om een hp psc 2171 all in one.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
11.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Vrijwel elkenprinter heeft wel geheugen, maar dit is vergelijkbaar met RAM, waardoor alles gewist wordt zodra de printer geen stroom meer heeft. Tevens is dit geheugen niet uit te lezen. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat prive-bestanden bekend worden.

Toegevoegd na 27 seconden:
Elke printer*
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat geheugen dient alleen maar als buffer zodat jij meerdere pagina's in de wachtrij in je printer kunt zetten en bv. je tekstverwerker sneller weer beschikbaar is. Als de stekker eruit gaat is al die info gewist. En meestal gaat het om een geheugen wat maar een paar pagina's kan bevatten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een printer heeft geheugen. In dit geheugen zit de de pagina's welke uitgeprint dienen te worden. Na het uitprinten worden deze informatie niet meer gebruikt.

Als je dit geheugen hele maal leeg wil halen of over wil schrijven dan zou ik opzoeken hoe groot het geheugen is en een aantal test pagina's uit printen welke groter zijn dan de inhoud van het geheugen. Dan heb je alles aan gedaan om het geheugen (printerbuffer) te overschrijven met onpersoonlijke informatie.

De printer uit en aan zetten zou ook voldoende dienen te zijn om de printerbuffer leeg te maken. Dit dien je soms een paar keer te doen.

Ik gebruik de termen geheugen, printergeheugen en printerbuffer door elkaar, maar in dit antwoord betekend ze allemaal het zelfde.

Toegevoegd na 5 minuten:
Bij een all in one. Kun je ook het geheugen overschrijven door de krant vandaag te kopieren. Of de handleiding van de all in one te kopieren of uit te printen. Al ze dan het geheugen op een of andere manier uitlezen, dan krijgen ze nuttige informatie te zien welke te maken heeft met de printer of de dag dat de printer verkoop klaar gemaakt is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3 Nuttige tips van de voorgangers, let wel, een multifunctional dat je niet per ongeluk je kaartje laat zitten. Ondergetekende namelijk wel eens overkomen, gelukkig bij familie maar "net als nieuw status" kan bij veel printers wel een filmpje over gevonden op een bekend video kanaal. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding