kan je met je laptop wifi ontvangen en tegelijk een bekabelde LAN uitzenden?

ik zou graag via een wifi netwerk, waar wij maar met één computer op kunnen, nog meerdere computers van internet voorzien. dit wou ik doen door een router aan mijn computer te koppelen. en op die manier via mijn computer internetverbinding krijgen en dat dus weer doorsturen naar de router. kan je dus met de internet poort van je laptop ook internet uitzenden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
4.5K

Antwoorden (1)

Ik weet niet of dit is wat je bedoelt, maar je kunt het proberen:

Ga naar de laptop die op de wifi verbonden zit, hou de Windows toets en de R toets tegelijk in

In het venster dat nu verschijnt, type

ncpa.cpl

Druk op enter

Rechtermuisknop op het icoontje "wifi" (meestal met de wifi-sterkte streepjes)
Druk dan op "Eigenschappen"
Eenmaal daar ga je boven in bij de tabs naar het rechter tabblaadje, delen heet dat geloof ik en vink allebij de doosjes aan.
Klik nu op "Oke" en verbind de router/andere pc met de kabel in de laptop.
Het kan zijn dat je de router even uit en weer aan moet zetten,

ik weet niet of dit werkt, maar het zou moeten werken :)