Hoe krijg ik de C schijf uit de rode streep?

Ik heb alle afbeeldingen en filmpjes al op de D schijf gezet waar alle ruimte is. Mar de C schijf blijft rood, dus overbelast. Wat kan ik er nog meer afhalen, zou het niet weten. Wat staat er allemaal wel niet die C schijf?

10 jaar geleden
in: Hardware
4.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou ook kunnen zijn dat je hardeschijf gewoon zijn beste tijd heeft gehad. Het blijven namelijk fragiele onderdelen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zware programma's die je niet gebruikt. Maakt veel ruimte vrij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@91dub, Wat een opmerking?! Vrager heeft het over volume niet over prestatie.

Het beste antwoord

Probeer eens schijfopruiming (naar mijn weten niet gevaarlijk). Dit is te vinden door met de rechtermuisknop op de schijf te klikken in het verkennerscherm en dan te kiezen voor schijfopruiming. De wizard geeft aan hoeveel ruimtewinst er te behalen valt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
misslobe
10 jaar geleden
Hallo bschep, ik krijg geen verkennerscherm, kun je iets duidelijker uitleggen? Ben namelijk superdom wat dit aangaat ...:-(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo Misslobe,
Met het verkennerscherm bedoel ik het scherm van Windows Verkenner waarin je een overzicht van je schijven en apparaten te zien krijgt. In Windows 7 en eerder kun je dit scherm op roepen door op de Startknop (linkeronderhoek) te drukken en dan (Deze) Computer te kiezen. In dit scherm kun je vervolgens met rechts op de schijf klikken en eigenschappen kiezen. Daarna kies je Schijfopruiming op het tabblad algemeen. Windows helpt je vervolgens het proces door. In Windows 8 kun je de verkenner vinden door in het startscherm te zoeken op 'Verkenner' en deze vervolgens te kiezen. Daarna kies je aan de linkerkant van het scherm Computer. Voor de rest gaat het nu hetzelfde als Windows 7 en eerder. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik ze graag!
misslobe
10 jaar geleden
Hey dankjewel voor de duidelijke uitleg:-))! Inderdaad zeg, hij doet het en is uit het rood, en is nu weer blauw, maarrrrrrrr nog wel erg ver, snap het niet.... Nu las ik net in een antwoord (op iemand die vroeg hoe zijn C-schijf te legen) :
" Kies eens zoeken *.tmp. Deze kun je allemaal deleten." Als ik dat intype bij start zie ik inderdaad vele tmp's .... Kan ik dat zomaar deleten?? Ik download trouwens ook vaak films maar laat ik die wel rechtstreeks naar D-schijf gaan (zo 'slim' ben ik inmiddels wel haha). Maar zou er dan toch ook wat van naar de C-schijf gaan? Alvast bedabkt voor je inzet mij te willen helpen ;-)!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb zelf geen ervaring met het verwijderen van deze bestanden, maar volgens een betrouwbare bron (http://www.computeridee.nl/faqman/besturingsystemen/windows-xp/tmp-bestanden-windows) zou het verwijderen van .tmp bestanden geen kwaad moeten kunnen. De films die u op de D-schijf opslaat staan ook echt op de D-schijf. Het is wel mogelijk dat er internetbestanden of downloadgegevens op de C-schijf terecht komen. Deze zullen zeker niet zo groot zijn als de eigenlijke film.

Andere antwoorden (2)

Als je een bestand download, een game of iets anders installeert zal de computer standaard ervoor kiezen om dit op de C: schijf te zetten.

Ik zou via het configuratiescherm -> Programma's eens op zoek gaan naar grote bestanden die u niet gebruikt en deze verwijderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
misslobe
10 jaar geleden
Helaas helpt dit niet..... pfffff En zoveel stond er niet te verwijderen, althans wat ik DURF t verwijderen.
Gebruik CCleaner om files op te ruimen en kijk daarmee of er veel versies van systeemherstel staan die kun je ook weggooien. Ook kun je je pagefile naar de D-schijf verhuizen, scheel ook een paar Gigabyte (bij computereigenschappen -> Instellingen voor prestaties -> Virtueel geheugen).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
misslobe
10 jaar geleden
Waar vind ik computereigenschappen?