Hoe kan ik een VIDEO_TDR_FAILURE verhelpen?

Ik heb vorige week mijn laptop laten vallen, hij is vanaf ongeveer een meter gevallen. Ik dacht dat hij goed kapot zou zijn, maar hij deed het nog gewoon. Hij start gewoon op, internetten kan ook gewoon. Maar als ik spellen wil doen die veel van mijn computer vragen, doen ze het eerst even heel schokkerig, en dan sluit de computer af omdat hij een VIDEO_TDR_FAILURE krijgt. Ik had hier al op gezocht op internet, maar daar staan eigenlijk alleen gevallen van dat de computer het echt helemaal niet meer doet. Maar met mijne kun je verder alles nog, alleen geen zware spellen. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Mogelijk is door de val de ventilator van de videokaart kapot gegaan. Als hij door zware spellen te heet wordt, kunnen er fouten optreden.
Die ventilators zijn over het algemeen wel te vervangen.
bamibal
10 jaar geleden
bamibal
10 jaar geleden
De ventilator van de videokaart zit meestal op de videokaart zelf, of op het moederbord als het een ingebouwde videokaart is. Die zie je dus alleen als je de laptop openschroeft. Misschien is het verstandig om dat aan een kenner over te laten.