Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is mijn videokaart kapot?

Mijn PC maakt sinds vorige week een piepend geluid, een bios error.
Het blijkt dus een video error te zijn maar wat moet ik nu doen? heb ik nu een andere videokaart nodig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
627

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je zegt al zelf het blijkt een video error te zijn. Ik zou je aanraden om er een andere video kaart in te zetten waarvan je weet dat die het nog doet en kijken of het probleem verholpen is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je video kaart van het type "onboard" is, is deze geintegreerd in het moederbord van de pc. Die kun je niet vervangen, maar wel uitschakelen in BIOS. Dan kun je een nieuwe videokaart kopen en erin steken.
Als het een losse video kaart is, kijk dan eerst even in de pc of deze niet los zit in de voet. Daarna kun je een andere proberen / kopen.

Let op of je een PCIe insteekslot hebt, of alleen PCI (voor de wat oudere pc's). Kijk hiervoor in de handleiding of zoek het even op.
Aan de hand daarvan schaf je jezelf een videokaart aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
AGP voor oudere PC's, PCI voor bejaarde PC's (als het over videokaarten gaat). PCI wordt/werd gebruikt voor alles behalve videokaarten toen AGP zijn intrede deed.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding