Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om een Harde schijf van een computer weg te halen en te gebruiken als een Externe harde schijf op een andere computer?

Ik heb een oude computer met een harde schijf van 500GB, en heb een nieuwe computer gekocht maar wil de harde schijf van de andere computer als een Externe harde schijf gebruiken.
Ik wil 'm gebruiken om films erop te zetten zodat ik 'm overal kan meenemen. Kunnen jullie wanneer het mogelijk is een filmpje/instructies hoe je het moet aanpakken.
PS: het liefst zou ik 'm willen verbinden met een USB.....

Alvast bedankt!

Mvg
Joshua

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
656

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja dat kan. Koop een 3,5" casing en stop hem daar in. Bijna alle casings zijn USB 2.

http://tweakers.net/categorie/686/hardeschijfbehuizingen/producten/#filter:q1YqSExPDc6sSlWyMjXQUSooykxO9c3MU7ICcooLUpPdMnNKUouKlayqlYzMLY1AdFlijpJVtJKxhaFSbK0OSNgESdjE0lJJR8nYzNICKFtbCwA
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat kan, zie ook vorige antwoord, echter, je moet wel weten welke interface je harddisk heeft, bv ide of sata. Ide kan je herkennen aan een stuk of 40 pennen op een rij. [::::::::::::::::::::::::::]
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+Helemaal vergeten. Werk al weer twee computers lang met SATA.
Ja, maar dan moet je nog wel een aparte aansluiting erbij kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding