Hoe zet ik al mijn bestanden op mijn harde schrijf? (Windows)

Mijn laptop is nogal traag. Daarom was ik van plan al mijn bestanden op mijn externe hardeschijf te zetten en daarna windows opnieuw te installeren. Weet iemand hoe ik al mijn bestanden op mijn externe harde schijf zet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
4.2K

Antwoorden (2)

Externe harde schijf aan je laptop hangen. En gewoon de bestanden kopiëren.

Tip: Voordat je Windows opnieuw installeer check of het overzetten goed is gelukt, anders bestaat er een kans dat je alles kwijt bent
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moet ik dan gewoon bij documenten ctr+a doen endan alles naar die harde schijf? Endat dan bij al dat soort mappen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jup, Net zoals je doet als je je bestanden op een usb zet. Zelfde principe alleen heeft een externe harde schijf wat meer ruimte.
USB kabel aansluiten. Als het goed is kun je dan de schijf direct zien zoals ander schijven. Hij krijgt een letter.
Het kan zijn dat er een back-up programma bijgeleverd is. Daarvan zal de handleiding te vinden zijn op op de externe schijf. En dat programma ook. Je kunt eventueel dat programma gebruiken.

Maar je kunt ook bestanden kopiëren zonder dat programma te gebruiken.
Ik vind het handigste om daarvoor de verkenner te openen. Je kunt gewoon met kopieeropdrachten hele mappen met inhoud daar op zetten.
Verwijder mappen pas van de laptop wanneer je gecontroleerd hebt dat alles goed op de externe schijf geplaatst is.