Wat is dit voor een foutmelding?

Ik heb opmijn asus a72f een foutmelding met blauw beeld zoals te zien in de foto. Hij start dan opnieuw op en toont dat blauwe scherm 2 seconden vóór het opstarten. Ik word er helemaal gek van en ik heb windows al opnieuw geinstalleerd en dat werkte ook niet, kan iemand me alsjeblieft helpen want ik kom er echt niet uit!

Alvast bedankt!

Gr max

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens de melding is er een hardware fout. Heb je wellicht nieuwe hardware geinstalleerd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee ik heb niks nieuws geinstalleerd; ligt het misschien aan de harde schijf? Dat ik windows op een d schijf moet installeren?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zou je kunnen proberen, maar waarschijnlijk zal het weinig verschil maken aangezien je C en je D schijf (waarschijnlijk) fysiek 1 en dezelfde schijf zijn (harddisk opgedeeld in twee partities).
Maar proberen kan natuurlijk geen kwaad
Pieter2011
10 jaar geleden
Ga op internet even op zoek naar de oorzaak van de stopfout. Je kunt er zelfs een video over vinden. Meer info: http://www.google.nl/#hl=nl&gs_rn=12&gs_ri=psy-ab&cp=15&gs_id=1ng&xhr=t&q=stop+0x00000124&es_nrs=true&pf=p&sclient=psy-ab&oq=stop+0x00000124&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.46340616,d.d2k&fp=af40fb6d81720b92&biw=805&bih=475

Antwoorden (4)

Beste mboy, helaas is dit het einde van je pc, dit is het zogenaamde Blue screen of death, er is dus danig iets mis met je pc, wat jij niet meer kunt repareren. Een computerwinkel of een nieuwe pc. Sorry

Toegevoegd na 4 uur:
Dankzij enkele reacties een iets genuanceerder antwoord: je kunt de pc misschien wel maken maar de oorzaak is moeilijk te vinden. Dus breng m even naar de winkel waar je m kocht.

Toegevoegd na 4 uur:
Ahum breng m dus naarveen pc winkel, las net dat je m gekocht had van iemand die geen garantie gaf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dit is het zogenaamde Blue screen of death
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk staat de bios niet goed ingesteld waardoor de harde schijf niet goed herkend word.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe zou ik hem dan wel goed moeten instellen? Gr
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zult moeten kijken of de harde schijf in ATA of SATA modus ingesteld moet worden. Dat was hier bij mij ook het probleem.
Gewoon uitproberen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En gewoon windows op de C partitie installeren.
Dit scherm geeft aan dat er een serieus hardwareprobleem is ontstaan waardoor Windows het besluit neemt niet verder op te starten en in plaats daarvan dit scherm te tonen.

Vaak ontstaat dit probleem door te ver 'overclocken' van de processor of de videokaart.

Men overclockt een processor vaak om de computer daarmee sneller te maken, meestal voor gaming doeleinden.
De processor wordt dan door flashsoftware in een hogere versnelling gezet wat de processor dan wel veel kwetsbaarder maakt voor overbelasting.
Een te ver overclockte processor overleeft zo'n ingreep vaak niet lang.
De warmteontwikkeling wordt dan zo groot dat de koeler dit nog maar nauwelijks kan compenseren en de processor loopt daardoor dan schade op of overlijdt zelfs helemaal.

Ook de videokaart wordt vaak overclocked om betere video prestaties te genereren.
Ook hierbij geldt hetzelfde als voor de processor, de overbelasting door het overclocken verkort de levensduur van de videokaart aanzienlijk.

Verder kan dit scherm duiden op een defect onderdeel in de periferie van de computer.
Daar vallen dan ondermeer onder een of meer CD drives, floppydisk- of harddiskdrives, controllers op het moederbord (Ata en S-Ata, USB, memorycontroller, VGA controller enz.) maar ook de geheugenchips vallen hieronder.

Om dit nader te onderzoeken zou je eerst alle drives en geheugenchips moeten loskoppelen en dan steeds opnieuw de computer weer opstarten waarna je moet kijken of de foutmelding terugkomt of wegblijft. Dan steeds weer een voor een een onderdeel weer opnieuw aansluiten en weer opstarten. Net zolang tot de foutmelding weer verschijnt... het laatst aangesloten onderdeel is dan de boosdoener.

Gezien de voorgeschiedenis van de door jou gekochte computer denk ik dat je een exemplaar gekocht hebt dat door overclocking over zijn top geholpen is en daardoor nu de problemen geeft zoals je die nu hebt. M.a.w. een beschadigde processor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke
Bedankt dit antwoord heeft me denk ik wel geholpen, is het een idee om het naar een reparatiewinkel te brengen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je het niet zelf kunt dan zou je ermee naar een reparateur kunnen gaan, ja.