Kan ik een D'Link switch vervangen naar een andere switch van een ander merk?

Dus, Telenet installeerde hier in Januari een nieuwe draadloze internetverbinding. Niet anders dan problemen mee gehad. Internet viel a la minute uit. Het probleem was verholpen toen ik met DUCKTAPE de stroomkabel in de D'link switch vastplakte. Heel mijn muur ging vol met tape om die kabel op z'n plaats te houden. Bewoog de kabel? Terug gedaan met internet.

3 maanden goed gegaan, gisteren kom ik thuis van mijn werk... Geen internet .. GRRR!!

Switch afgeplugd, opengemaakt en gezien dat de het pinnetje waar je het kopje van je adapter opsteekt verbrand was (in het toestel zelf). Hop, meteen in de vuilbak. Geen geklooi meer.

Nu zocht ik op de site van de Eldi, een switch en daar wordt een aangeboden voor 20,00. http://www.eldi.be/nl/router/netgear/switch-5-port-fs205-10100

Kan ik deze switch aansluiten op de D'Link router van Telenet i.p..v. die D'link switch?

'Kweetet lange uitleg voor simpele vraag :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.7K

Het beste antwoord

Dag Jasonvanlierde,

Wat jij wil moet gewoon kunnen. Let wel even op de eigenschappen van de nieuwe switch, of die tenminste voldoen aan wat je nu hebt. Maar of de nieuwe switch nu van D-Link is of van een ander merk, moet voor de goede werking niet uitmaken.

Redactie Kieskeurig.nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel! Werk terug naar behoren!

Andere antwoorden (1)

een switch is een switch das geen probleem
capthavoc
10 jaar geleden
paulus811
10 jaar geleden
Dat is wel een erg simpel antwoord en zelfs onjuist. Je hebt switches met verschillende doorvoersnelheden (10/100mb, gb) en verschillend aantal poorten.
capthavoc
10 jaar geleden
simpel maar effectief we praten hier niet over een backbone oid