Hoe scan ik iets op ware grootte?

Ik heb een Lexmark X2350 All-in-one printer en wil een A4'tje op ware grootte scannen. Heb al wat rondgekeken in de instellingen, maar ik kom er niet uit. Alles wat ik scan wordt vergroot. Hij staat momenteel op 300 dpi, en het te selecteren gebied op A4-formaat. Zowel naar het eigen programma van Lexmark als Paint laten opslaan, zonder verschil.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
4.5K
gvrox
10 jaar geleden
Je bedoelt dat je het op je monitor wil zien op ware grootte ? Dan zul je moeten scannen op de DPI van je monitor, of in bijvoorbeeld irfanview de afbeelding verkleinen.

Antwoorden (1)

Scantaken aanpassen: Open het Takencentrum.
Klik op "Meer scaninstellingen weergeven" op het tabblad Scannen en kopiëren.
Klik op "Geavanceerde scaninstellingen weergeven" om de geavanceerde opties te wijzigen.
Klik op de tabbladen om de gewenste wijzigingen op te geven. Zie "Geavanceerde scaninstellingen" voor een beschrijving van de tabbladen.

Bij "Speciale taken" bij het Tabblad "Scannen en kopiëren" kan je kiezen uit een grote verscheidenheid aan creatieve ideeën, waaronder: Een afbeelding vergroten of verkleinen. Daar heb je nu kennelijk ingesteld staan dat alle afbeeldingen moeten worden vergroot.

Klik op OK nadat je de scaninstellingen hebt aangepast.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie Amadea!
Alles in je eerste alinea ben ik al nagegaan.
Bij 'Speciale taken' heb ik wel het tabblad 'Afdrukken', maar ik wil hem dus scannen. Je hebt ook de optie tot 'optisch scannen'. Hier staat bij dat dit voor het scannen met een ware resolutie geschikt is. Ik krijg echter hetzelfde resultaat. DPI aangepast, op 100 komt hij er het dichtst bij in de buurt maar het is alsnog geen ware grootte..
Amadea
10 jaar geleden
Heb je de installatiecd van de printer nog? In jouw geval zou ik dan alle printerdefinities van de computer verwijderen, en opnieuw installeren. Het lijkt mij dat alles dan weer normaal op ware grootte moet staan. Een andere oplossing is om de Scan als afbeelding op te slaan, die vervolgens te wijzigen in 100%, en dan pas af te drukken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Opnieuw installeren doet het hem niet. Wat bedoel je precies met de scan als afbeelding op te slaan? Ik sla het meestal op via Paint als *.jpg.