Internetsignaal wordt verstoord, hoe op te lossen?

Ik heb een router van tp-link (Ultimate Wireless N Gigabit Router
TL-WR1043ND) en het signaal word vreselijk verstoord.

-met kabel:
ping: 5
download snelheid: 50 mb
upload snelheid: 40 mb

-zonder kabel (naast de router gemeten ± 50 cm)
ping: 50
download snelheid: ± 10 mb
upload snelheid: 15 mb

soms is het signaal zonder kabel heel goed en haal ik:
ping: 10
download: 45 mb

Sinds een week is de snelheid echter heel laag.
Hoe los ik dit op (router en modem meerdere malen gereset)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1K

Het beste antwoord

Is er toevallig recent een verandering via je Internet Service Provider geweest? Het kan aan hun liggen (onderhoud, etc). Contact met ze opnemen over dit probleem zou waarschijnlijk het slimste zijn. Het gebeurt namelijk zelden dat de draadloze verbinding ZOMAAR slecht/verstoord word. Misschien kunnen ze het vanaf een afstand aanpassen, weten ze een andere oplossing of sturen ze iemand aan huis.

Wat je ook kunt doen:

- Check je computers voor software die op de achtergrond draait, deze kunnen soms onnodige veel "network resources" in beslag nemen, en daardoor de verbinding vertragen.

- Zet de router op een betere locatie zodat het verstuurde signaal niet onnodig door muren etc moet reizen om de laptop(?) te bereiken.

- Verander het Netwerkkanaal waarop de router signalen verstuurt, het kan zijn dat de buren via dezelfde frequentie signalen sturen, en ook elektrische ovens etc kunnen hier de kwaliteit verminderen. Bekijk de meegegeven bron voor een mogelijke handleiding.

-Draai een virus scan! "internet worms" kunnen via één computer het hele netwerk infecteren en op deze manier onnodig veel "network resources" gebruiken.

Normaal zou ik zeggen dat je er rekening mee moet houden dat draadloos internet altijd langzamer is dan met kabel, maar het is natuurlijk niet normaal dat de verbinding zomaar drastisch verslechterd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mogelijk gebruikt je modem een draadloos kanaal wat ook door buren wordt gebruikt. Probeer een ander sterker kanaal in te stellen. Met inSSIDer kun je het spectrum in de omgeving in kaart te brengen om het rustigste kanaal te vinden. In de webinterface van jouw toegangspunt kun je het gebruikte radiokanaal aanpassen naar één met zo weinig mogelijk overlap.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan aan de omgeving liggen of anders log je ff in je router in en probeer je andere wifi kanalen