Welke ASUS laptop voor/onder 500 euro is het best voor gaming?

Hallo,
ik zoek naar een ASUS laptop voor/onder de 500 euro. Ik zou er graag games (Skyrim, Battlefield 3, Left 4 Dead 2, Team Fortress 2, Counter-Strike GO) op willen spelen op high/medium settings. Welke laptop is hier dan het meest geschikt voor?

Toegevoegd na 2 minuten:
Het moet ook een AMD/ATI Radeon grafische kaart zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (3)

Hoi,

Om eerlijk te zijn geef ik je voor dat bedrag en die eisen heel weinig kans.
De meeste ASUS laptops rond die prijs hebben een i3 (dual-core) processor en een on-board videokaart, dat is niet genoeg om moderne games te spelen.

Als je een beetje fatsoenlijk Battlefield 3 wil spelen dan moet je voor een laptop toch echt denken aan bedragen vanaf 750 euro, en zelfs dan zul je de grafische instellingen op low/medium moeten zetten om zonder haperen te spelen.

Ik kan verder ook geen ASUS laptop vinden die Radeon kaarten ingebouwd hebben.

Als je voor een desktop PC gaat kun je wel voor 500 euro iets leuks kopen waarmee je bovengenoemde games kan spelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom wil je per se een asus laptop? er zijn genoeg andere goede laptops.

ik heb een HP pavilion G7 met amd a6-3400m (weet typenummer niet meer).
deze was ook rond de €500,-. ik kan paar spellen boven jou erg goed op spelen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom wil je perse een Asuslaptop? Wellicht dat je gehoord hebt dat dat het best scorende merk is kwa uitvalwaarde? Dit klopt, maar het verschil met bijv. Toshiba en Sony is erg klein. Eigenlijk schelen Asus, Toshiba, Sony heel weinig, (en op een kleine afstand volgen dan Apple en Dell, maar die hebben dan weer mindere garantievoorwaarden, maar goed dit is allemaal off-topic).

Maar ik denk dat je voor dit budget niet te kritisch moet zijn en dus ook bij andere merken moet gaan kijken. Met dit budget zijn voor gaming de APU's van AMD interessant. Dat zijn de processoren die in dit budget het beste scoren wat games betreft. Alle andere opties zijn on=bpard oplossingen van Intel of hele zwakke oplossingen van Nvidia of AMD die niet veel sterker zijn dan die onboardoplossingen van Intel.

Kortom, je zit dan te kijken op een van de volgende twee modellen wanneer je een beetje rond de 500 Euro wil blijven.
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/322400;318148/categorie/

Moet het echt een laptop zijn? Wellicht dat je beter naar een desktop kan kijken wanneer je hem altijd op dezelfde plek gebruikt. Dan heb je voor het geld aanzienlijk sterkere opties.

Toegevoegd na 1 minuut:
O, ik zie nu de games die je voor ogen hebt. Met alle respect, maar dat kun je dus vergeten voor dit budget. Zeker in een laptop, maar het wordt ook met een desktop kiele kiele.

Toegevoegd na 3 minuten:
Kleine toevoeging, eisen stellen wanneer je een zeer beperkt budget hebt is nooit een goed idee. Zeker niet wanneer je feitelijk de kennis niet hebt om een goed oordeel te geven over de geschiktheid en kwaliteit. AMD en Nvidia ontlopen elkaar weinig op het grafische vlak. Allen hebben ze op ieder prijsniveau gelijkwaardige producten. En zoals gezegd is Asus niet het enige goede merk. Maar feitelijk moet je ook een slechter merk als HP of Acer accepteren wanneer je budget zo laag is (al zou ik er dan voor kiezen om je budget op te schroeven).