Kan ik battlefield 3 draaien op mijn laptop?

Het gaat over de laptop lenovo 580 met de specs:
8gb ram
64 bit windows 8
dual core
gforce 635M (2gb)
intel i5

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1K

Antwoorden (2)

Ja, je kan het spel spelen.

Processor: Intel i5 is voldoende (er staat dual core bij je beschrijving en core i5) maar Intel core i5 is geen dual core.
Werkgeheugen: 8gb is ruim voldoende
videokaart: GeForce 635M is ook ruim voldoende.

Conclusie: Spelen maar!

Met mijn laptop:
Processor: Core i7
Werkgeheugen: 8gb
Videokaart: GeForce GT 540M

Speel ik het spel ook, hoogste grafische waarde en speelt perfect! Je videokaart is zelfs nog beter dan de mijne, dus moet zeker kunnen

Toegevoegd na 1 minuut:
BTW: kijk op deze site: CAN YOU RUN IT?
Dit is een soort benchmark site die prestatie van je laptop meet. Je kan vervolgens een spel aanklikken en verteld je of je het kan spelen. Maar het kan wel hoor!

http://www.systemrequirementslab.com/cyri
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankje ik dacht dual core maar dat blijkt niet te kloppen heb i5
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je laptop kan het prima aan! Als je een core i5 3de generatie hebt zelfs nog beter. 3de of 2de generatie kun je zien aan dat stickertje wat meestal rechts onder op je laptop zit meestal: Inter Core i5 - 26.... die 2 duidt op 2de generatie enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De processor maakt niets uit bij games wanneer je zo op hogere settings speelt. Wanneer je ze op lagere settings speelt maakt het iets meer uit, maar feitelijk wil je dat niet. Dat jij op de hoogste settings BF3 speelt geloof ik niets van. En de mobiele variant van de i5 is weg degelijk dual core in de meeste gevallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom maakt de processor niet uit, het maakt toch wel degelijk uit. Ik kan ook met een pentium III spelen, maar weet ik zeker dat het niet werkt.... Hoe beter je processor hoe beter je grafische kaart presteerd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onzin. Tuurlijk is een Pentium III te traag. Maar de taak van de processor bij het gamen is in principe alleen om de grafische kaart in staat te stellen zijn ding te doen. Je hebt daarvoor dus geen snelle processor nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat jij wil
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat ik het verkeerd zeg, als je een goede processor hebt, kan je videokaart beter werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een bottleneck-verhaal. Zolang de processor geen bottleneck is, maakt het voor de videokaart niets uit. Een i7 is sneller dan een i5, maar met een high end videokaart zullen de prestaties niet veel schelen. De i5 is immers al snel genoeg om die videokaart bij te houden. Bij laptops is dat verschil zelfs kleiner aangezien processors lager geklokt zijn en nooit top kunnen werken vanwege een koel probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja precies, ik wist niet zo goed hoe ik dit hele verhaal moest verwoorden. Maar je hebt het bij het rechte eind!
Het kan, maar alleen op de laagste settings.

http://www.notebookcheck.net/Battlefield-3.65495.0.html