Waarom werkt mijn geluid van mijn laptop niet?

"Als ik over het geluid-icoontje sta, komt er te staan: 'Geen apparaat voor geluidsweergave geïnstalleerd' Ik heb al geprobeerd nieuwe drivers te downloaden, opnieuw op te starten, via apparaatbeheer alles te verwijderen, Windows Audio, van automatisch op handmatig zetten, maar niets werkt. Ik heb ook van alles van Realtek geïnstalleerd, maar dat werkt ook niet (Maar Realtek zorgt wel voor de audio in mijn pc)
Mijn laptop: (via Speccy)
Besturingssysteem
Microsoft Windows 7 Home Premium 32-bit SP1
Processor
Intel Pentium T4200 @ 2.00GHz 48 °C
Penryn 45nm Technologie
RAM
4,00 GB Dual-Kanaal DDR2 @ 398 MHz (6-6-6-18)
Moederbord
TOSHIBA Portable PC (CPU) 58 °C
Grafisch
Algemeen PnP-beeldscherm (1280x800@60Hz)
ATI Mobility Radeon HD 3400 Series (Toshiba)
Harde schijven
233GB Western Digital WDC WD2500BEVS-26VAT0 (SATA) 45 °C
Optische schijven
DTSOFT Virtual CdRom Device
MATSHITA DVD-RAM UJ880AS
Geluid
Realtek High Definition Audio (<- het staat er dus wel)

Weet iemand wat ik moet doen?"

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1K

Antwoorden (3)

U kan wel alle drivers aan boord hebben maar staan die wel actief ?
Zie eens bij Configuratiescherm\Hardware en geluiden.

Toegevoegd na 1 uur:
Staat uw geluid wel ingeschakeld ?
Staat het niet op mute ?
Op de nieuwe afbeelding kan u zien dat bij mij mijn audio driver om max volume staat en actief maar u kan ookzien dat systeem geluiden op max staan maar op mute !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja het staat wel actief. Misschien helpt het er nog om bij te zeggen dat als ik bij Apparaatbeheer kijk, onder 'Besturing voor geluid, video en spelletjes' staat daaronder 'Realtek High Definition Audio' Als ik daarop bij Eigenschappen kijkt, en bij Algemeen, staat het dat het apparaat correct werkt! Ik heb al wel geprobeerd dat opnieuw te installeren, maar ik weet niet of ik het goed heb gedaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij Volumemixers staat 'Er is geen audioapparaat geïnstalleerd' Dus dat werkt ook niet.
Heb hier hetzelfde met de toshiba laptop gehad.
Download "Driver Easy"
installeer het en laat het updaten.
Start het programma en laat 'm scannen.
Dan zal hij aangeven welke"realtek" driver hij mist en deze kan je downloaden en meteen installeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben nu drivers aan het installeren van Realtek High Definition Audio! (is 136MB, dus ik denk dat dat het is) Ik geef nadere informatie vanmiddag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vermeld er nog even bij dat ik ook een Toshiba laptop heb! Download is nog steeds bezig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een normaal geval haal je je drivers op bij de servicepagina van de fabrikant (Toshiba in jouw geval). Je zoekt dan op het typenummer van je laptop en kijkt waar de audiodrivers staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of werkt de driver die toshiba geeft juist niet goed?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij werkt die niet goed nee. Ik heb de Realtek Driver via DriverEasy gedownload en opnieuw opgestart, maar het werkt nog steeds niet.
Het kan zijn dat je een intel chip driver mist ???
als je drivers search er op hebt staan kijk dan even of je een intel chipset driver ziet
installeer deze dan en reboot kijk of je geluid werkt
zo niet probeer dan nog eens te scannen met driver search
voor nieuwe drivers
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik de Intel Chip drivers geïnstalleerd, maar nog steeds geen geluid. Als ik bij apparaatbeheer de stuurprogramma's wil bijwerken, staat er ook al dat ik de nieuwste heb. Ik denk dat ik maar Windows moet geen herinstalleren... of heeft iemand nog opties?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben nu alle drivers die DriverEasy voorstelt, aan het installeren. Het heeft net weer een Intel-driver gevonden, die ik nu aan het installeren ben. Ik ga zo opnieuw opstarten, om te kijken of dat helpt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, opnieuw opstarten heeft niet gewerkt. Ik weet nu ook niet meer wat ik moet doen :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je even kan doen is de driver deinstalleren, en zonder een te installeren opnieuw opstarten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk je trouwens bij audio invoer en uitvoer of bij besturing voor geluid etc. Deinstalleer ze allebei. Bij een herstart worden ze vanzelf weer geinstalleerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar kan ik de driver goed deïnstalleren? En waar staan audio invoer en uitvoer? Alvast bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien kunt u mij helpen met TeamViewer anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan iemand mij alstublieft helpen? Ik ben bereid ook via TeamViewer te doen!
capthavoc
11 jaar geleden
zie je pm ?