Kan ik een laptop met een AMD E450 processor vervangen door een Intel i5 processor? Of toevoegen?

Ik wil mijn processor, een AMD Dual-Core E450 vervangen door een Intel i5 processor. Kan dat? Ik heb een Acer Aspire 7250 laptop.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Het beste antwoord

NEEN, dat kan niet om verschillende redenen. Je kan al geen i5 door een i3 vervangen in een laptop. Laat staan een Intel door een AMD.

Toegevoegd na 9 uur:
Als je een laptop koopt, moet je (en dat is nu te laat maar een les voor de volgende keer) altijd goed bepalen welke CPU en GPU(videokaart) je wilt/nodig hebt. Met een desktop kan je die wel veranderen, de GPU zelfs verdomd makkelijk en de CPU zolang je de goede socket aanhoudt (van Intel naar AMD gaat niet).

RAM en HDD/SSD zijn wel goed te vervangen/up te graden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk wel. Neem een desktop als voorbeeld, i3>i5 geen probleem bij dezelfde socket (zeg 1155). Nu mag je mij vertellen hoe je een AMD proc in een 1155 socket gaat duwen.... succes! Als iemand de kans heeft een i3 uit een laptop te onsolderen zou hij een i5 erin kunnen solderen, dat zou weer voor een hoop andere technische problemen zorgen (hitte/stroomtoevoer etc) maar het probleem al met een factor 1000 vereenvoudigen om van een verkeerde socket van een andere fabrikant te gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen het complete mobo vervangen zou dan nog werken, maar dan heb je technisch gezien gewoon een andere laptop ervan gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord

Andere antwoorden (1)

Zo'n beetje alle onderdelen in een laptop zitten op moederboard vastgesoldeerd, behalve misschien de aparte videokaart en de harde schijf.

Je kunt het moeilijk on-solderen. Een processor is dus niet te vervangen.