Waarom maakt mijn HP Pavilion G7 brommend geluid?

Als ik mijn laptop opstart komt er plotseling een hard brommend/zoemend geluid vanuit de linkerkant van mijn laptop en dit geluid houd constant aan als mijn laptop aanstaat. Als ik me laptop uitzet, stopt het geluid bijna direct. Ik heb me laptop maar opgeschoond en met Speedfan fouten gecontroleerd.

Op Internet vond ik dat het waarschijnlijk aan mijn fan en/of aan mijn HD lag. Als dit zo is, is het het dan waard om dit te vervangen of voor een nieuwe laptop te gaan? Aangezien me garantie vervalt als ik mijn Laptop openmaak.

Alvast bedankt voor de hulp!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
3.1K

Het beste antwoord

Als er nog garantie opzit, moet je die fan gewoon laten vervangen. Als je buiten de garantieperiode zit, is het nog wel de moeite waard om een nieuwe fan te kopen. Echter niet degeen die HP aanraadt!

http://www.cpu-fan-store.co.uk/hp-pavilion-g7-2340sf-laptop-cpu-fan-okuy.html

(is ook de helft goedkoper dan de originele HP-fan)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de info ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is deze fan trouwens erg goed?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze geven 6 maanden garantie, dat komt niet veel voor bij (goedkope) vervangonderdelen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké, bedankt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik heb mijn laptop uiteindelijk naar een Speciaalzaak gebracht en alles is gefixed. Er komt weer koude lucht uit mijn laptop, dus dat zit goed. Bedankt voor je hulp.

Andere antwoorden (1)

Het kan zijn dat een van de kabels tegen je fan aan ligt, deze kan zorgen voor een klein ratelend/brommend geluid. Ook kan het zo zijn dat er gewoon een grote lading stof in zit. Of dat de fan lichtelijk defect is. Het beste kun je er gewoon mee langs een erkend ict'er gaan, deze weten daar zekerweten wel raad mee!