mijn laptop lader lijkt soms verbinding te verliezen is daar wat aan te doen ?

Als mijn accu leeg is,sluit ik de lader weer aan ,maar hij lijkt een beetje uitgesleten ? en regelmatig verlies hij dan verbinding
laad dan wel en dat weer niet
met het wat friemelen aan de draad of plug gaat het meestal wel weer beter.
is er een mogelijkheid en een soort tussen stukje tussen te zetten ?
die die verbinding weer beter maakt ?
of een contact spray o.i.d ?

De laptop werkt verder prima de accu is verder ook prima als ie eenmaal vol is gaat hij lang genoeg mee.
maar het is wel vervelend aan het worden
ik heb geen zin om de laptop open te schroeven
dus is er een handig truc/oplossing voor ?

Toegevoegd na 2 minuten:
het komt vaker voor als de laptop warm is dus wellicht dat de plug ingang door de warmte uitzet ? en het contact daardoor minder wordt

capthavoc
11 jaar geleden
in: Hardware
1.4K

Het beste antwoord

Het zou kunnen dat er een draadje begint te onderbreken aan de stekker of dat uw plug slecht contact maakt op de print.
In het eerste geval kan u het kabeltje een paar centimeter inkorten en een nieuwe stekker op solderen, in het tweede geval is het een iets moeilijker klus want dan moet u de laptop demonteren en de de connectie opnieuw solderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
denk dat ik maar een nieuw lader probeer te vinden