Hoe kan het dat je sommige filmpjes op het inetrnet wel kan bekijken en sommige niet. En wat is de oplossing?

YouTube is nooit een probleem maar wel vaak met gemailde filmpjes of bestanden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Als je via de mail een filmpje krijgt, is het handig om rechts te klikken op de link en "Opslaan als" te drukken. Dan sla je hem op op een makkelijk te herrinneren plek en bekijk je hem als hij volledig gedownload is. Als je hem gewoon opent, is het mogelijk dat hij hem probeert te openen met een (incorrect) gedeinstalleerd programma en dan ook niets laadt. Als je hem opgeslagen hebt en hij wil dan niet openen, probeer dan rechts te klikken op het bestand, en kies dan "Openen met...", en kies een andere media player. (Of installeer een nieuwe) Als je wilt weten met welk programma je een bestand moet openen, zie de site in de bron
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan heb je geen programma op je computer die het formaat van het filmpje ondersteund. bijvoorbeeld flash.

oplossing, zorgen dat je deze programma's wel hebt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt van de gebruikte encoder af. Er zijn verschillende encoders in omloop en die hebben allemaal een eigen decoder nodig. De decoders worden ook wel filters genoemd en zetten de versleutelde en kleiner gemaakte bestanden om in weer toonbare video.

Om de meeste formaten te kunnen afspelen kun je een decoderpack installeren, je kunt ook per film apart die het niet doet met een programma kijken welke codec gebruikt is en daar speciaal voor een filter installeren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Met bijvoorbeeld gspot (zie link) geef je weer welke codec gebruikt is en kun je met google zoeken op een specifiek filter.

Een voorbeeld van een codec-pack vind je in de tweede link, maar pas daarmee op omdat dergelijke packs soms meer kapot maken dan je lief is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk is er de mogelijkheid dat je software het type filmpje niet herkent.

Even waarschijnlijk is het dat de filmpjes niet voor iedereen beschikbaar zijn. De site heeft dan besloten om alleen leden of mensen uit bepaalde delen van de wereld toegang te geven tot de filmpjes.