Wat is PWM en is het aan te raden om het te veranderen?

Ik zat even te kijken naar mijn extreem langzame Windows XP computer die ik nog heb staan. Nu is hij toch wel aan de warme kant zo te zien. Nu zag ik ook PWM staan. Wat is het effect als ik ze allemaal op 100% zet en is dit aan te raden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (2)

PWM betekent pulse width modulation. Het is een manier om via elektrische signalen bepaalde ventilatoren aan te sturen qua snelheid. Je kan het op 100% zetten, zal waarschijnlijk alleen een hoop herrie maken en verder niet zoveel doen, als het al iets doet. Niet elke fan is namelijk geschikt voor PWM.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je temperaturen zijn prima in orde. Klooien met de fans zal alleen maar ertoe leiden dat je ze sneller slijt, en dat ze dus eerst meer lawaai gaan maken vanwege de luchtverplaatsing, en daarna wegens het aanlopen. Dit terwijl het niet eens zoveel verschil zal maken.