Hoe weet je waar een UTP-kabel "gebroken" is?

Ik heb een UTP-kabel van 25 meter. Altijd goed gedaan nu geeft één PC "cable unplugged", andere goede kabel genomen en het ligt niet aan de LAN-ingang. Naar mijn gevoel moet de "breuk" ergens in de buurt van de stekker liggen. Maar hoe zorg je ervoor dat je niet te veel/weinig afknipt. Die stekkertjes kosten mij de kop niet, maar het is zo'n gepriegel... Ik heb ooit eens gehoord van de kabel in een bak met water te leggen en iets met een batterij...? (Overigens ligt de kabel gefixeerd, met aan beide kanten 2 losse uiteinden van 3 meter elk).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een nieuwe kabel kost toch ook bijna niks?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar de kabel is voor het grootste deel weggewerkt en ik wil, zo mogelijk, dat zo laten!

Het beste antwoord

Ik zou even zeggen: Doormeten met een meter. Steeds even een stukje afknippen vanaf de kant waar je denkt dat je de beuk hebt, en als alle kabeltjes werken naar behoren, dan plaats je de stekker er weer op