Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe sluit ik een HDMI kabel aan op mijn PC naar de PC monitor?

mijn monitor support HDMI, als ik de kabel via mijn PC naar de monitor aansluit krijg ik als ik de PC aanzet een zwart beeld (ik gebruik Windows 7)

ik ben niet heel technisch op dit vlak dus als het kan een logische uitleg aub :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
7.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk moet je via een knopje onderop je scherm selecteren wat de input is.
Sommige beeldschermen doen dit automatisch, maar vaak moet je handmatig wisselen tussen VGA/DVI/HDMI
Even goed lezen wat er bij de knopjes onderaan je pc monitor staat. Vaak is het een knopje wat je meerdere keren in moet drukken om te wisselen tussen de beschikbare inputs.
(Lees meer...)
Kimath
11 jaar geleden
En als het antwoord van kimath niet werkt, zul je waarschijnlijk in je pc moeten kijken... Als je een laptop/andere pc/DVD speler etc. hebt met HDMI, probeer die dan ook eens aan te sluiten op de monitor, en kijk of dat werkt...als dat wel werkt zou het probleem in de pc zitten. Een mogelijkheid is dat windows de HDMI poort niet heeft gevonden/geïnstalleerd. Ga dan op zoek naar de cd/DVD die je bij je pc geleverd kreeg waar de drivers op staan. vaak heet dat een support cd/DVD. Probeer vanaf die cd de videokaart driver opnieuw te installeren. En kijk of dat het probleem op lost. Test als dit niet helpt de HDMI kabel ook even. Gebruik bijvoorbeld een kabel waarvan je zeker bent dat hij werkt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding