Gisteravond sloot ik mijn computer af en hij ging updates instaleren. Wat moet ik doen als hij blijft hangen?

De computer heeft de hele nacht aan gestaan en vanochtend stond hij nog steeds bij update 5 van 7 installeren. Hoe krijg ik dit nu weer goed?

Toegevoegd na 31 seconden:
Besturing: Windows 7, computer is een laptop

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Kijk even naar het harddisk-lampje. Als die nog af en toe knippert, dan is hij waarschijnlijk nog bezig. Geef hem dan nog even de tijd. Maar omdat het al zo lang duurt, is de kans groot dat hij gewoon hangt. Sluit hem dan af door de aan/uit-knop een aantal seconden ingedrukt te houden. Windows merkt vanzelf dat de update mislukt is en zal het later opnieuw proberen.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar ik hoor ook mensen zeggen dat je de computer vooral niet uit moet zetten omdat het systeem dan crasht en je alles opnieuw moet installeren.
bamibal
11 jaar geleden
Het is natuurlijk altijd beter om de updates niet te onderbreken. Maar als je computer echt hangt, dan kun je wachten tot Sint Juttemis.
Alles opnieuw installeren zal echt niet nodig zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, ga ik straks proberen. Dank je!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bamibal zegt klopt. Windows houd in zijn register bij wat geinstalleerd is en wat niet. Dit register word pas bijgewerkt als de update gelukt is. Zet je de pc uit en start je hem opnieuw op dan zal windows zien dat bepaalde updates nog niet uitgevoerd zijn. Hij zal dan die betreffende updates opnieuw aanbieden en installeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het heeft gewerkt! Ik heb hem gewoon uitgezet met de aan/uit knop en toen ik de computer weer aan deed, ging hij de updates configureren en klaar was ik! Super bedankt!!!

Andere antwoorden (2)

De uit knop een paar seconden inhouden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
geef je computer de tijd, dit gebeurd zo vaak bij mij
wat je ook doet, zet je pc niet uit ookal duurt de update 100 jaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nergens ik heb veeeel ervaring met computers enzo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar is het dan echt normaal dat een update 24 uur nodig heeft om te installeren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niet luisteren naar samsung, hij zegt dit alleen maar zodat je in de war raakt.
ik heb verstand van computers omdat ik al in groep 6 mijn computerdiploma he gehaald, ik bij een computerwinkel werkte om me 16de, en omdat ik nu in de boekhouding zit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm, geloof inderdaad dat ik niet 100 jaar ga wachten op een update :-) Heb de laptop toch echt nu nodig en niet over 100 jaar. Gezien de minnetjes ga ik inderdaad niet voor dit antwoord. En een computerdiploma in groep 6.... toen was je 8???? sorry, maar hartstikke leuk dat je dat diploma hebt gehaald maar ik geloof echt niet dat je in groep 6 les krijgt in het installeren van computers!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik kreeg in groep 6 ook geen les, ik leerde thuis en dat 100 jaar was maar beeldspraak
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Houvanjou11 dit soort dingen moet je alleen zeggen als je echt ervaring hebt met een computer waar je alles opnieuw moest installeren in geen geval als deze en ik durf te wedden dat je dat nog NOOIT hebt meegemaakt!