Mijn pc werkt niet met twee geheugenmodules(ram),Hoe kan dit?

Hallo,

Tijdje terug draaide ik nog 2x1 gig in twee geheugenslots, als ik nu die zelfde modules er weer in zet, start windows niet op. hoe kan dit? los werken ze beide, ook in beide slots.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Het kan zijn dat ze niet meer in Dual-channel willen draaien, dat gebeurt nog wel eens en waardoor dat komt kan ik je ook niet uitleggen.

Als je meerdere ram-slots hebt (dus 4 of 6) zou je de andere paren kunnen proberen of mixen tussen de paren. Dan draai je alleen geen dual channel, maar heb je wel 2 GB aan geheugen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk even in de BIOS voor het geheugenbeheer. Wellicht heb je in het verleden een overclock gedaan?
Zet de waarden weer terug.