Bestanden overzetten van apple time capsule naar windows pc?

Ik heb een Time capsule en nu wil ik bestanden overzetten van mijn windows pc naar de time capsule, nu doe ik dit via Wifi alleen is dit redelijk traag (upload snelheid van 1,2mb/s) Is het mogelijk om met een ethernet kabel mijn time capsule te verbinden met mijn pc zodat dit sneller gaat? zoja weet iemand misschien hoe?

Alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
2.8K

Antwoorden (1)

ja door je pc aan te sluiten op kabel en de mac ook
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb inderdaad een ethernet kabel tussen mijn windows pc en time capsule aangesloten, maar ik heb geen idee hoe ik verder kom, hoe kan ik bestanden van mijn windows pc naar mijn time capsule verplaatsen?
capthavoc
11 jaar geleden
als het wel lukte via de draadloze verbinding moet het ook lukken via de kabel ?
al denk ik dat er toch iets vreemd aan de hand is
normaal werken windows pc en mac externe schijven niet samen ?
ik kan mezelf voorstellen dat die zogenaamde data stream alleen maar in een zwart gat verdwijnt ?
en dat je aan het eind van de rit die dat helemaal niet meer vind althans niet op de time capsule probeer dit eerst eens
gebruik nog gewoon de draadloze verbinding zoals je gewend bent
neem een kleine portie van die files en KOPIEER die ,zeg 5 min upload en stuur die zogezegd zoals je dat gewend bent Het zal me niet verwonderen dat die data nergens naar toe gaat en niet voor de mac maar ook niet voor de windows pc leesbaar is in feite wordt het gewoon niet geschreven.
het verdwijnt gewoon omdat ze elkaar niet begijpen omdat de time capsule niet geschikt is voor read en write voor windows pc ?
vanwege ntfs en mac partities ? verschil
en de speciefieke hardware instellingen mocht het wel lukken, dan moet het ook lukken via draad
en sneller ook.
want je vervang gewoon je draadloos voor de draadverbinding
en de weg is dan gewoon hetzelfde alleen sneller Sluit je windows pc aan op de normale router en de mac ook
en de timecapsule via usb naar de mac ?
wordt hij op die manier wel gevonden door de windows pc ?
vermoed van niet Maar hij wordt wel via de mac gevonden
dus in feite worden de bestanden eerst naar je mac gestuurd en vandaar naar de time capsule
nadeel daarvan kan zijn dat ze dan wel op de mac te lezen zijn naar niet meer op de windows pc ik denk niet dat je de timecapsule rechtstreeks kan aansluiten
op je windows pc
aangezien de hardware (schijf) niet gezien wordt ) omdat deze voor mac is geformateerd en ook speciaal voor mac is ingesteld
maar als je het van de windows pc naar de mac naar de timecapsule kan sturen moet het wel lukken het is zeker niet gemakkelijk tussen windows en mac pc
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik kan hem wel vinden en bestanden delen via windows pc. ik kan echter geen gebruik maken van de backup systeem van apple op mijn windows pc, maar kan heb wel gewoon als nas schijf gebruiken.
capthavoc
11 jaar geleden
Die timecapsule kan je ook zien als een systeem restore zoals in windows maar bedenk dan wel dat deze alleen voor de mac lesbaar zijn. ook pas denk ik die backup optie ook maar bij 1 mac en niet op de andere hij maakt natuurlijk ook en backup van je systeem
Volgens mij is de NAS oplossing veel beter Maar wat is je bedoeling precies ?
want het is niet logisch om ze in timecapsule te zetten
dat is alleen handig als je de windows pc daarna weg doet of zo ?
ander zit je met dubbele data