laptop is nat geweest (thee) en start nu steeds opnieuw op. Wat kan dit zijn? Windows 7

er kwam thee overheen, niet al te veel want hij doet het nog, maar start nu dus steeds vanzelf opnieuw op na afsluiten.
Ik heb al in het configuratiescherm aan de instellingen
veranderingen aangebracht, maar dat helpt niet.
Wat kan het zijn en hoe los je het op?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uitzetten, batterij eruit en laten drogen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rijst Rijst Rijst
Computer in rijst zetten want dat haalt vocht eruit. werk heel goed bij mobiele telefoons
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En hoe krijg je al die rijst weer uit je toetsen en je moederbord ?? Een laptop zit wel een beetje anders in elkaar dan een telefoon natuurlijk. Ik zou het risico niet nemen. Zout neemt ook vocht op, maar voor ik dat over mijn apparatuur ga gooien......

Antwoorden (3)

Meestal is er dan iets kapot aan het moederbord; dat zit bij laptops nu eenmaal meteen onder de toetsen.
Heel, héél soms doet-ie het weer als hij voldoende droog is, maar in de regel is er ergens sluiting gemaakt of iets kapot, en is het einde oefening. Helaas, maar dranken en laptops verdragen elkaar slecht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens bij
configuration -> system -> Advanced Settings -> Startup and Recovery-> System failure, hier vinkje bij Automatically restart weghalen. Als daar een vinkje staat natuurlijk.

Nu is de kans groot dat je bij opstarten of afsluiten een BSOD (Blue Screen Of Death) krijgt. Dit zou je wat meer informatie moeten geven over waar het fout gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hopelijk is er alleen vocht op de aan uit knop gekomen
of wellicht juist op dat gedeelte van het bord
maar tja dat maakt het wel moeilijk alleen verder drogen zal waarschijnlijk helpen
het is een longshot maar kijk eens in bios of je daar iets kan vinden over wake up lan en schakel die uit
misschien is dat de oorzaak ?
je bios heeft zich uit veiligheid misschien gereset ?
en die wake up functie juist weer aangezet ?
capthavoc