Waarom werken de switch en de range extender niet tegelijkertijd?

Ik heb een Netgear FS108 switch, en een Sitecom Range Extender.
Als ik één van beide aanzet, werkt alles goed, maar als ik de tweede ook aanzet werkt het internet op verschillende computers ineens niet meer, ook die niet aan de switch of de range extender zijn verbonden.
Ik heb ook al eens geprobeerd om de Range Extender als Acces Point aan te sluiten op de switch, maar dit geeft hetzelfde probleem.

Mijn modem is een Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway van Ziggo.

Hoe kan dit en is er een oplossing voor mogelijk?

11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Het probleem zit in de "switch" dat is niks meer dan een "hub", maar geeft zelf geen IP via DHCP uit. Een range-extender kan je zien als een "UTP-kabel maar dan met antenne". Beiden geven geen IP-adressen af. Dit werkt alleen als je één PC als server in gebruik hebt, dan kunnen alle aangesloten PC's tegelijkertijd internetten. Ik raad je aan die switch te vervangen voor een draadloze Router (kosten tegenwoordig ook al bijna niks meer, 2 tientjes).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
peterjbruins
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Zijn er misschien nog andere opties, want ik heb die range extender en switch net gekocht, en deze waren redelijk duur.