Hoe kan ik het beste mijn netwerk versterken naar de bovenste verdieping?

Met mijn laptop en telefoon heb ik op de bovenste verdieping net wel/net geen verbinding en dit is heel irritant. Echter wil ik niet een extra netwerk in het huis aanleggen. Ik wil mijn huidige signaal "herhalen" naar boven. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik heb eventueel op de verdieping nog aangesloten kabel (voor een bedrade herhaler oid?) Bedraad op de laptop is echter geen optie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Er van uit gaande dat je je wifi bereik bedoelt, dat kan je vergroten m.b.v. een wifi extender.

http://www.wehkamp.nl/computer-telecom/netwerk-internet/netwerk-internet/tp-link-tl-wa830re-wireless-range-extender/C31_6FE_6FE_745847/.
jc54
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik bedoel inderdaad mijn wifi. En met deze extender, vergroot ik dan mijn huidige signaal of creeër ik dan een nieuw netwerk?
jc54
11 jaar geleden
Je vergroot je huidige signaal.
Heb hem zelf ook hangen, werkt prima.

Andere antwoorden (2)

Met een WiFi versterker.
Te verkrijgen in deze webshop
http://www.wifishop.nl/klantenservice/productinformatie/wifi-versterker/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De simpelste en goedkoopste oplossing is gewoon een ander draadloze router te kopen, (als je al een kabeltje naar boven hebt reiken (zelf een oud modemrouter die je nog over hebt van een vorige (ADSL)provider BV wil wel werken als deze natuurlijk draadloos is) zet dan sowieso de dhcp optie in deze uit.

Gebruik je boven maar 1 pc dan zal het denk ik geen probleem zijn
Gebruik je meerdere pc dus ook phones (ook beneden) dan is het misschien handig die kabel aan te sluiten op een ander poort (switch) dan de ingang poort
Er wil nog wel eens een ip adres conflict optreden (niet ernstig maar lastig) vooral voor phones

Gebruik je speciale opties ed dan is het verstandig om dan in de tweede route de DHCP server optie uit te zetten dan mag de kabel wel weer in de hoofdpoort.
capthavoc