Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is en kun je met hot swap in een desktop?

ik wil een nieuwe pc kopen, daarin zit 1 station genaamd hot swap, ik heb daar nog nooit van gehoord, kan iemand mij meer info of ervaringen of tips geven? wat is het, wat kun je er mee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is een hardeschijf(station) waar je de schijf kunt verwisselen als de PC staat te draaien. Voor de gemiddelde consument niet erg nuttig.
(Lees meer...)
AWM
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zult nog wel 'verwijder hardware' moeten gebruiken, vergelijk het maar met een usb stick of usb-externe schijf.
Als er nog bestanden 'open' staan kunnen die bestanden verminkt raken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de pc heeft geen ssd, zag ik net, wat is dan prioriteit? ik wou er eigelijk een blu-ray brander in doen.., of zal ik er beter aan doen om dan een ssd er in te doen, waarvoor zorgt een ssd?
AWM
11 jaar geleden
Een SSD is een schijf zonder bewegende onderdelen. Dat heeft verreweg de voorkeur want hij gaat veel langer mee en maakt je PC veel sneller. Alleen zijn ze niet zo groot. Dus heb je vaak een ouderwetse schijf erbij nodig om al je bestanden op te slaan.
AWM
11 jaar geleden
Die beperking in hun levensduur is achterhaald:
http://maxschireson.com/2011/04/21/debunking-ssd-lifespan-and-random-write-performance-concerns/

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding