Welke graphic card in een laptop geeft de beste resultaten?

welken laptop is het meest geschik voor videobewerken?

Toegevoegd na 57 minuten:
Het gaat mij dus niet om het geheugen want externe HD zijn er genoeg.
Maar ik wil graag weten welke graphics card en processor
moet ik naar kijken

Toegevoegd na 1 dag:
Ja er is een verwardheid ik heb reeds begrepen dat het werkgeheugen bedoeld werd en dan kijk ik naar 6/8 GB
Maar de snelheid van de HD zou 7200 moeten zijn en daar heb je maar heel weinig keuze in

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Ritsuka
11 jaar geleden
Daarvoor moet je ook dingen weten als budget, type moederbord, RAM etc
Ritsuka
11 jaar geleden
En zoek je nu alleen een videokaart of een nieuwe laptop

Het beste antwoord

Er is vrijwel nooit 1 bepalende factor voor de snelheid van een computer: het gaat om de balans tussen de onderdelen in combinatie met de gebruikte software en datasets.

Als je serieus op zoek bent naar een machine die goed kan videobewerken moet je laptops maar liever vergeten en gewoon voor hetzelfde geld een desktop kopen.

Graphisch heel krachtig zijn de laptops van alienware.

Wil je niet aan microsof en windows vast blijven zitten, maar is snel en comfortabel werken prioriteit overweeg dan een krachtige iMac, of Macbook pro.

In alle gevallen kom je wel in een prijsrange (ruim) boven duizend euro.

Ook je externe HDD is van belang: zorg dat het ding snel is, en usb3 ondersteunt, anders is bij high definition video's je computer niet bepalend, maar staat je supersnelle processor voornamelijk op je schijf te wachten...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het zal er een beetje vanaf hangen welke software je gaat gebruiken. Je wilt in ieder geval veel opslagruimte en een zo snel mogelijke harde schijf. Videobewerking gaat gepaard met hele grote bestanden.

Afhankelijk van de software die je gaat gebruiken is het mogelijk om met nvidia videokaarten de CUDA techniek te gebruiken dan worden bepaalde berekeningen sneller uitgevoerd door de GPU dan wanneer de CPU ze zou uitvoeren.

Verder is het van belang dat je een goed scherm hebt om het beeld goed te kunnen beoordelen. (kalibreren is aan te raden). Tot slot is zeker 8 gb werkgeheugen wel een aanrader en een snelle processor om het renderen een beetje op te laten schieten. Denk in de richting van een core I7.

Maar zoals iemand al opmerkte: Wat is je budget? en wat ga je er eigenlijk mee doen? vakantiefilmpjes maken is heel wat anders dan een speelfilm in elkaar knutselen. Overweeg ook een desktop. Dan krijg je aanzienlijk meer power voor je geld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je geheugen valt niet uit te breiden met een externe hardeschijf. Je kunt het zelf zo duur maken als je wilt. Alienware is niet echt een aanrader vanwege te hoge prijs en erg lage kwaliteit. Ik zou zeggen koop een asus laptop waar een nvidia geforce gtx 650 of hoger in zit. Macbook pro (zonder retina) is ook aan te raden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het niet professioneel gebruiken gaat kun je net zo goed een laptop van 500-600 euro nemen ipv 1100-3000 omdat het dan niet het geld waard is.