conflict webcam en TVkaart intern oplosbaar via externe usb soundcard?

Dit is ongeveer de huidige inhoud van deze pc

Moederbord : BIOSTAR Group GF8200C M2+
Chipset : nVidia GeForce 8200
Processor : AMD Athlon 64 X2 3800+ @ 2000 MHz
Fysiek Geheugen :2048 MB (2 x 1024 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 8200
Harde Schijf : WDC (500 GB)
Harde Schijf : HDS72505 (500 GB)

TVkaart: WinTV2000 878/9 WDM Video/audio.
Webcam: Conceptronic DeskCam Pro

WebcCam en tv-kaart zijn niet "jong meer" maar voldoen technisch gezien nog prima, maar na de onlangs gedane installatie en andere moederbord, lukt het me niet om beiden tegelijk goed werkend meer te krijgen.

Krijg zodra ik steeds weer de webcam driver herinstalleer alles gewoon werkend, goed geluid/beeld, maar zodra erna maar voor even de TV aan is geweest, werkt webcam niet meer, mogelijk gedoe met gedeelde twain driver oid?
Is dit makkelijk/goedkoop te verhelpen, ofkan ik nu beter zoeken naar externe soundcard via usb?
Oja.. van hardwaredingen zelf heb ik helaas weinig verstand en kennis, spul moet domweg goed werken en dan ben ik al tevreden! ;)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Eventueel kan je in het bios een IRQ voor geluid/multimedia reserveren en installeer daarna je TV-kaart opnieuw. Met een beetje mazzel neemt XP dit over. Wellicht kun je de driver van de TV-kaart na gebruik unloaden, zodat je de webcam (zonder herinstallatie) weer kunt gebruiken. Zodra ze telkens in elkaars geheugenbereik blijven werken, zul je het probleem waarschijnlijk niet zonder nieuwe hardware onder controle krijgen. Wellicht dat je met Windows7 meer geluk hebt.

Lijkt mij meer dat je nieuwe moederbord het probleem veroorzaakt. Ik zou dan ook eerst kijken of er een nieuwere bios beschikbaar is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100