Hoe kan het dat de overdrachtsnelheid omlaag vliegt met mijn USB 2.0 stickje?

Als ik iets op mijn USB stick wil zetten, doe ik dit door een bestand (of map in dit geval) te draggen en te droppen. Hierdoor kopieert hij het bestand.

Er is wel iets vreemds. Zodra ik begin met het overzetten van mijn HDD naar mijn USB-stick, begint hij met een snelheid van 120Mbp/s. Daarna vliegt hij ineens onderuit naar 60 -> 50 -> 40, enz. Dat kan, misschien moet hij het gewoon nog even verwerken.
Op een gegeven moment gaat het minder snel bij 20 -> 10, maar hij blijft dalen. Dan gaat hij zoals nu naar 10,70 -> 10,50 -> 10, 20, enz. En zodra hij bij de 7Mbp/s aankomt, telt hij gewoon af van 7 -> 6,99 -> 6,98, enz. Dit blijft hij doen gedurende het kopieer-proces.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit komt? Moet ik misschien het programmaatje draaien dat erbij zat (wat ik er nu trouwens wel van af heb gegooid)?

-Max

Toegevoegd na 3 minuten:
HDD: Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ - 1 TB - intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm

USB-Stick: SanDisk Cruzer 16GB (eigenlijk 14,9GB)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij geeft weer dat hij aftelt, maar het is ook wel te blijken. Tsja, over MB of Mb, ik kijk dan naar het Windows-venster, ik weet zo niet of dat MB's of Mb's zijn.. Hij blijft gewoon aftellen. Als hij bijvoorbeeld bij de 4,50 is, duurt het wel veel langer voordat hij naar 4,49 gaat, maar hij blijft achteruit gaan. Ik verplaatste een full-HD film, ik weet zo niet hoeveel GB, alleen was het wel een groot bestand.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk heeft je USB stick dan zijn langste tijd gehad. Dit zelfde heb ik ook met mijn USB stick, begint hoog in overdracht snelheid en daalt naarmate de overdacht tot maar paar kb per seconde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij is 2 maanden oud. -.- Dit is de derde keer dat ik hem gebruik.