Hoe leg in een 3,5" hdd aan in het netwerk?

Ik heb een 3,5" hdd over en die wil ik graag als netwerk schijf gebruiken. Ik ben wel bekend met HDD behuizingen, maar bestaat er ook een behuizing met een ethernet aansluiting waarmee ik hem als netwerkschijf kan gebruiken? De 3,5" zit momenteel in een NAS van Netgear maar daar ben ik niet zo tevreden over. Met voorkeur zo simpel en goedkoop mogelijk, zonder fratsen.

Alvast bedankt.

Toegevoegd na 4 minuten:
En die het mogelijk maakt deze op mac te gebruiken!?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

wat is er mis met die netgear NAS
dat zou gewoon moeten werken
voor mac zou je dus de schijf via mac moeten formateren
en werkt die schijf ook allen voor macs
maar dan ziet windows hem weer niet
als je hem op ntfs hebt staan zou je een progje van mac ntfs moeten kopen
ben ik ook nog steeds naar op zoek althans een gratis versie ;)
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor een NAS moet het FS niet uitmaken. en zover ik weet heeft Mac OSX al een tijdje native ondersteuning voor NTFS.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vooralsnog, de vraag was op welke manier ik een 3,5" HDD in het netwerk kan hangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar om toch even terug te komen op jouw onderwerp. De schijf is inderdaad voor windows geconfigureerd, en ik wil hem draaiende hebben voor mac, is het mogelijk hem voor beide tegelijk te gebruiken ? Want een aantal windows computers moeten er alsnog gebruik van kunnen maken. Gr
capthavoc
11 jaar geleden
NTFS is dan de beste oplossing je kan in elk geval ntfs lezen op de mac maar er naar toe schrijven dus bestanden veranderen is eigenlijk gratis niet te vinden
je zult voor mac dan toch iets moeten aanschaffen vrees ik
ik heb geen ervaring met NAS en mac zover werk ik met usb
ben nog steeds opzoek naar een gratis programma
helaas nog niet gevonden
die 3 gs werkt op de ene of andere manier niet bij mij
maar je kan het zeker proberen http://www.appletips.nl/windows-ntfs-lezen-en-schrijven-onder-mac-os-x/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelijk kun je iets met een pogoplug. Dit is en los apparaatje waar je een disk op kan aansluiten en ook een netwerk.
capthavoc
11 jaar geleden
die heb ik geprobeerd maar krijg een fout melding en kan niet echt uitvinden waarom ik maak er ook geen studie van dan maar een betaalde oplossing
Een nas (Network-attached storage) is eigenlijk een behuizing met een internet aansluiting. Dus eigenlijk heb je het goede al in huis, nu de boel nog goed configureren :).
Suc6!