bij wie moet ik zijn met een klacht over de laptop?

paar weken geleden een laptop gekocht. Nu krijg ik steeds na zo’n 20 minuten de kreet: kan geen verbinding met internet maken. Moet ik hiermee naar de internetwinkel Bobshop, of naar Acer?

11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet je kijken naar je internetverbinding.
Draadloos?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me meer at je moet klagen bij degene die het draadloos internet heeft aangelegd ;)
capthavoc
11 jaar geleden
idd de melding is een normale functie van je laptop omdat er iets mis is met je draadloos internet
dus er is niets mis met je laptop dus daar valt niet over te klagen.
en waarschijnlijk ook niet bij de internetshop misschien je draadloze router even nakijken ? op andere plek neerzetten ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is vandaag (5/11/2012) een KPN internet storing

Het beste antwoord

Stuur hem maar niet naar Acer, dan ben je hem 2 tot 6 maanden kwijt. Maanden ja, geen weken.

Het is vrij simpel op te lossen.

Windows opnieuw installeren, alle ***software van Acer weghalen. En zélf de benodigde drivers installeren. Ook die onzinprogramma's van profielen aanmaken en die onzin vergroot alleen maar de stress en irritaties, omdát het niet werkt.

Als je een laptop hebt met een Windows 7 licentie (sticker onderop de laptop), dan kan je bij Microsoft vragen om een DVD van Windows 7 (ze zijn verplicht om je deze gratis toe te sturen, je hebt er immers voor betaald, maar Acer weigert sinds 2008 om Installatie DVD's mee te leveren, zo ook andere merken). Zo is de wet en Microsoft gaat hier overigens goed mee om !

Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je kan hem altijd naar Acer sturen, ik heb dat ook gedaan toen mijn internet het niet meer deed en blijkbaar was er echt iets kapot met de soort antenne die erin zat en die hebben ze vervangen 3 jaar na de aankoopdatum dus dat zal vast wel goed komen, maar stuur hem alleen op als je het zeker weet want je bent hem voor een lange tijd kwijt, niet de 3 weekjes die ze claimen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3 weken?? Ik heb 2x mijn Acer laptop naar Acer opgestuurd en had hem steeds na 2/3 dagen weer terug.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb (lang) geleden precies hetzelfde gehad, net buiten de garantie en bij mij duurde het helaas ruim 2 weken. +
Neem contact op met de bobshop, je mag toch aannemen dat die de snelste oplossing voor je hebben. Overigens neem laptop eens mee naar een ander wifi punt en kijk of je daar dezelfde storing krijgt. Zou ook iets met je modeminstellingen te maken kunnen hebben. Ik heb een probleem gehad met laptop en ben toen door servicedesk van Bshop telefonisch geholpen met nalopen van de div. instellingen en het probleem was over. succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan beter proberen het probleem op te lossen (dit hoeft geen geld te kosten, dan te klagen,
bel de aangegeven hulplijn, ze kunnen je vaak telefonisch vertellen wat je moet doen, je kunt ook naar een winkel gaan waar ze dit soort computers verkopen en advies vragen. en daarnaast kun je zelf nog even googlen of er mensen zijn met hetzelfde probleem en dus wss ook een oplossing
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de verbinding poas na 20 min. wegvalt, lijkt er met de hardware niets aan de hand te zijn. Software valt maar zelden onder de garantie. Terug naar de winkel heeft dus niet heel veel zin.
Het doet soms al wonderen om je modem / router eens te resetten. Het zou ook te maken kunnen hebben met de DHCP instellingen. Er kan iets mis zijn met de leasetermijnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
persoonlijk zou ik eerst de klantenservice bellen, daarna kan je hem opsturen of anders naar de winkel brengen waar je hem vandaan hebt. aangezien je hem pas een paar weken hebt zit er als het goed is nog garantie op
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het heeft waarschijnlijk niets met je laptop te maken, maar ik zag een reactie waar instond dat KPN een storing had.
Dus als je KPN gebruikt, kan je KPN bellen. Volgens mij heb je dan wettelijk recht op een schadevergoeding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is geen hardware probleem. En je kunt alleen bij Acer terecht voorJw hardware problemen.
Als het alleen gaat om de melding en je kunt normaal internetten, dan is het iets in de instellingen of de software.

Voor software problemen kun je soms terecht op de gratis site van acer of de OS maker (99% is dat microsoft).