Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarin krijg ik een één of andere turkse/franse/engelse/amerikaanse radiozender op mijn surround sound speakers?

Oke, dit is nogal apart maar een tijdje heb ik er al last van.
Als ik mijn speakers aanzet en ik ben een spelletje aan het spelen hoor ik opeen een radiozender ofzo uit mijn speakers...:S heel apart? waar komt dat door? als mijn speakers uit zijn hoor ik het gewoon niet... het is geen geluid van het spel ofzo want als ik niks aan heb staan dan gebeurd het ook... plz help me hoe kan ik het voorkomen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
789

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk zit er een sterke zender vlakbij. Dat kan een illegaal, of een legaal station zijn.
De versterker in je speakers is niet goed afgeschermd tegen radiostraling en pikt het signaal op.
Ferrietkernen in de aansluitsnoeren zullen waarschijnlijk wel helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een of zijn meerdere langegolf omroepzenders die je waarschijnlijk hoort. Je hebt dit probleem vooral bij microfoonvoorversterkers, maar soms ook in gewone versterkers.
Heb je er na zonsondergang pas last van en bij daglicht niet? De langegolfsignalen dragen na zonsondergang veel verder dan overdag, de signaalsterkte is dan ook vele malen groter.
Als je moderne speakers hebt dan mag dit niet voorkomen, ze zijn dan niet goed afgeschermd. Heb je een zelf samengestelde combinatie of hoort alles bij elkaar. Als het 1 set is kun je het beste aanspraak maken op de garantie. De kans bestaat ook dat de geluidskaart in je pc de signalen opvangt, sluit een hoofdtelefoon met lange kabel aan op de uitgang waar normaal je speakers opzitten en luister of je het dan ook hebt, zo niet, dan zit het in de versterker(s) van je speakerset.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding