Bestaat er een scanner of dienst waarmee ik snel of goedkoop foto`s kan digitalisteren?

Ik heb erg veel foto`s die ik graag zou digitaliseren. Echter met een reguliere printer kost me dat c/a 2 minuten per foto.
Omdat je ook handmatig het bereik moet selecteren. Bestaat er niet iets waarmee je er c/a 3 in een minuut of zo kan doen of sneller ....die bovendien automatisch het bereik regelt. Of wellicht een bedrijf die dit voor een acceptabel bedrag kan doen?

11 jaar geleden
in: Hardware
1K

Antwoorden (2)

Als je 'n digitale camera hebt met macro functie of een goede smartphone met camera aan boord dan kan je het makkelijk zelf en ook vrij snel doen.

Leg de foto's in een kader en stel de camera op zodanige afstand af dat de foto goed gecentreerd kan worden gefotografeerd. Doe dit bij voorkeur bij helder daglicht anders wordt het resultaat te donker.
Niet de flitser gebruiken.

Op deze manier zijn je foto's meteen gedigitaliseerd en je kunt er met een beetje handigheid toch wel 2 a 3 per minuut doen. Hou je ook nog een hoop geld in je zak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het werkt wel, maar de kwaliteit is zeer slecht of je moet werken met een statief, zelf ontspanner en digitale kamera.
En dan nog zit je met een vergroting van 3,15 of zo.
Deze dien je terug te brengen naar 2,00 of 1,00 of 4,00.
Ja, er zijn bedrijven die foto scanners hebben. Maar bijna elke kopieerwinkel heeft wel een kopieermachine die inplaats van kopieert scant en dat in een hoog tempo.
De meeste kopieermachines werken digitaal en maken eerste een digitale foto en drukken deze dan 1 tot 999 keer af.

Je dient heel veel foto's te hebben voor dat je een snelle foto's scanner er uit hebt. Maar een van 500 euro doet al 25 per minuut.

De high speed doorvoer scanners werken net als een kopieermachine alleen zit er geen inkt in en is deze verbonden aan computer. Met doorvoer bedoel ik links in voeren en er rechts uit komen.

Meer betaalbaar zijn de wat duurdere kleuren all in one met auto feed en deze zal redelijke in de buurt komen wat jij wilt.