Ik heb een zyxel P2812HNU-F1 modem van telfort, kan ik daarmee niet bekabeld en draadloos tegelijk het internet op?

Zodra er een lan kabel in zit dan kan ik niet meer draadloos internetten. Hij zend dan geen wifi signaal meer uit. Lampje van draadloos brand gewoon. Een vriend zit beneden te internetten met een kabel en ik via wifi, maar nu lukt dat steeds niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Dat is in elk geval niet zoals het hoort
Heb je misschien die kabel op lan 1 ?
want daar kom je tv signaal op probeer eerst eens de kabel eens op een andere poort te zetten ?

Heeft jouw pc misschien een vast ip adres ? of die van je vriend een xbox misschien ? met een vast ip om te hosten ?
Probeer ook eens je draadloze netwerk kaart te resetten ?
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
IK heb de kabel nu in 2 gedaan en nu werkt het wel goed. Ik hoop dat dit zo blijft, bedankt voor de tip.
Ik had bij internet protocol versie 4 bij DNS server adres iets ingevuld staan, daar heb ik nu automatisch laten toewijzen aan geklikt. Dat had ik al gedaan voordat ik kabel in nr.2 deed en dat maakte geen verschil. Het staat nu nog steeds op automatisch, omdat ik de DNS serveradressen niet meer weet. Kan dit kwaad?
capthavoc
11 jaar geleden
nee hoor die worden vanzelf ingevuld maar op lan 1 zit je poort voor TV die is daar speciaal voor gereserveerd
dus simpelweg die niet gebruiken voor je pc's
dat is de normale gang van zaken.