Kan ik de Conceptronic switch: 8 port Gigabit switch gebruiken als extra router/wifi versterker?

Ik ben dus op zoek naar iets waardoor mijn WiFi versterkt wordt op de zolder. Onze router staat nu op de onderste verdieping waardoor ik op de zolder geen goede WiFi heb voor de playstation 3, mobiele apparatuur en computers. Kan ik de Conceptronic switch: 8 port Gigabit switch dus gebruiken als router / wifi versterker hiervoor?
En waar zou ik die dan moeten plaatsen? Op de middelste verdieping of op de zolder?

Het gaat om deze router: http://www.centralpoint.nl/netwerk-switches/conceptronic/conceptronic-cgiga8a-8-port-gigabit-switch-art-c07-103-num-306956/

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Ik zou de switch op de middelste verdieping zetten.
In de omschrijving staat unmanaged en dat is geen goed teken. Als je een link naar de gebruikershandleiding kunt geven, dan kan gekeken worden of de switch als wifi versterker (mis)bruikt kan worden.
In het slechte geval verzwakt/drukt hij het signaal van de router weg. De switch aan zetten en je weet of je een nieuw wifi zender erbij hebt of dat het signaal versterkt is.

Een wifi versterker aanschaffen is de gemakkelijkste oplossing, maar niet de goedkoopste. Voor 30 euro heb je een versterker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een 'niet geheel' bruikbaar antwoord; de meeste switches zijn unmanaged
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(vervolg). Voor thuisnetwerken is dat ook zelden echt nodig. Bovendien heeft dat nix met het wifi-signaal te maken. Een pure switch doet nix met wifi en het heeft dus ook geen enkele zin, daarvoor een switch te kopen.
Router nooit op de onderste verdieping plaatsen. Een draadloos signaal verspreid zich naar 'opzij en naar beneden' maar nauwelijks naar boven.

De switch zal dus alleen helpen als je deze ook op zolder plaatst. Maar als je de switch toch al tot op zolder moet halen is het misschien interessanter ineens alles met de kabel aan te sluiten. Gaat toch lekker sneller ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit komt inderdaad meer in de richting; kabel naar boven en daar alles via kabel (en de switch) is de beste en snelste oplossing; alleen niet draadloos. Evt. kan men de Wifi-router op de eerste verdieping aansluiten en kijken of men overal wifi heeft. Of een Wifi repeater op de eerste verdieping aansluiten.