Ik wil een Fritz!Wlan repeater aansluiten op mijn pc echter de enige ethernet aansluiting wordt ingenomen door mijn router. Hoe krijg ik dit opgelost?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Er zijn twee mogelijkheden om een repeater aan te sluiten. de eerste is rechtsreeks op de router mits er een ethernet aansluitiing op zit. De tweede is draadloos, via een stopcontact. Dit is overigens niet hetzelfde als een powerline adapter. Als je het precieze type aangeeft van de Frits kunnen we je wellicht verder helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb inderdaad de Fritz op de router aan kunnen sluiten. Dit contact is alleen maar nodig bij de installatie. Verder is de Fritz draadloos ! Dank je wel voor je antwoord.

Andere antwoorden (3)

Een repeater is niet bedoelt om aan te sluiten op de pc toch ?
ik weet niet of deze bestemd is als internet over stopcontact ?
maar gewoon via de air

Deze sluit je gewoon rechtstreek op een stopcontact aan
en het signaal dat hij ontvangt wordt versterkt door gestuurd
via de software kan je deze via je pc besturen en instellen

wat is je opstelling
modem router ?? hoeveel pc en wat wil je met de repeater ?
capthavoc
11 jaar geleden
Je kan een 2de netwerkkaart inbouwen of de huidige ethernetaansluiting even vrijmaken en daarna weer het gebruikelijke netwerk hierop aansluiten.

Welke van de 2 of nog een andere oplossing in jou geval de beste is, is moeilijk te zeggen omdat het niet helemaal duidelijk is waarom je de repeater op je pc wil aansluiten. Aangezien dit inderdaad niet echt de bedoeling is van een repeater.

Misschien je vraag een beetje verduidelijken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
stel dat het de frtitz!lan 300N repeater betreft en je modem heeft een wifi functie dan komt er geen ethernet aan te pas. Stop de repeater in het stopcontact vlakbij de router en laat ze verbinding met elkaar maken (WPS bijvoorbeeld). Daarna kan de repeater uit het stopcontact en in een stopcontact bij de plek waar je wifi wilt.
Is dit niet het gezochte antwoord dan moet je je vraag verduidelijken.