Wanneer je pc ineens uit gaat en niet meer aan wil, wat kan er inwendig dan kapot zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
10.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb het ook gehad helaas kost het geld om het te maken als je geluk heb is een vriend een die met computers werkt en die het gratis voor je kan doen

Antwoorden (4)

Echt alles wat in je kast zit. Elk onderdeel dat kortsluiting veroorzaakt zorgt ervoor dat je PC niet aangaat.
escape
11 jaar geleden
Je voeding! Maar het zou ook nog softwarematig kunnen zijn. Haal de stekker er eens uit, tijdje wachten, en stop dan de stekker weer in. Met een beetje mazzel slaat je PC dan weer aan, zo niet; nieuwe voeding plaatsen (PC's kunnen eigenlijk "niet echt uit").
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
escape
11 jaar geleden
Nieuwe voeding plaatsen? Ook als de processor is opgeblazen, als je sluiting hebt op je mobo, of als je videokaart defect is? -1 voor dit slechte advies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van mij een plus+
Ik dacht ook meteen voeding(hebben wij ook gehad met de PC)
Als je videokaart kapot is gaat de PC niet uit,je ziet alleen niks meer op je monitor.
escape
11 jaar geleden
Onzin. Elk onderdeel dat sluiting maakt heeft het effect dat je PC niet start. Dat kan OOK je videokaart zijn.
Het kan inderdaad van alles zijn maar meest waarscijnlijk is de voeding. Software kan wel maar dan zou het in de bios omgeving moeten zijn. Meestal willen dan wel venitilatoren gaan draaien of krijg je een ander teken van leven. Ik begrijp dat je pc helemaal geen sjoege meer geeft dus meest waarschijnlijk is voeding.
De voeding is vrij eenvoudig te verwijderen en je kunt er mee naar bijvoorbeeld Mycom waar zij ter plekke de voeding aan een tester kunnen hangen of ie daadwerkelijk stuk is. Nieuwe kun je dan onmiddelijk kopen en kost ongeveer 40,- euro. Let wel op het wattage..... als je sinds de aanschaf veel onderdelen hebt toegevoegd (hardware) dan doe je er waarschijnlijk goed aan om een zwaardere voeding te kopen. Waarschijnlijk heb je nu een 350 watt voeding, en dan zou je het best nu bijvoorbeeld 400 of 450 watt kopen. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voeding, aan/uitschakelaar, processor en moederbord. Als de eerste twee zijn dan is het te vervangen. De laatste twee in theorie ook, maar dat is niet praktisch. Let op misschien branden er nog lampjes en/of piept er wat. Als dat gebeurt, dan kan er heel wat meer aan de hand zijn. Hij is dat wel aan, maar start niet op.