Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik een betere WiFi verbinding op de zolder?

Ik heb dus op de zolder een computer en playstation 3 staan. Deze hebben alleen een erg slechte verbinding. De router staat beneden in de meterkast. Hoe zorg ik ervoor dat ik op de zolder een betere WiFi verbinding krijg? Dus niet via kabels, maar gewoon betere WiFi?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
4.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Met een Wi-Fi repeater kun je het bereik van je netwerk vergroten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snij voorzichtig een blikje cola open zodat je een reep aluminium hebt. Plaats het bij de antenne van je WIFI router en "richt" het de kant van je zolder op. Het aluminium zou het WIFI signaal moeten weerkaatsen en een sterker signaal in de tegenovergestelde richting sturen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal kan je uitzendkracht van de router krachtiger maken. Standaard is deze meestal redelijk laag in gesteld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn pa had een min of meer vergelijkbaar probleem. Hij reist met zijn camper door Europa en maakt gebruik van de op campings aangeboden WiFi. Maar dat signaal laat vaak te wensen over.

Voor hem heb ik een Engenius EUB-9603H netwerkadapter gekocht. Door deze externe antenne met versterker wordt het WiFi-signaal flink opgekrikt. Wellicht is dat een optie voor jou.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een beter router,
of een wifi repeater,
maar het beste blijft toch een kabel naar zolder en dan eventueel aan die kabel een zender, zodat je boven ook goeie wifi hebt.
Zeker met gamen wil je eigenlijk gewoon een draad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt ook van die kastje waarmee je je router aan het lichtnet verbind en dan boven weer een kastje hebt aan het lignet met een slot erin voor ethernet, dan doe je daar de kabel in en dan in je pc of ps3, ze verkopen ze bij de media markt en je hebt verschillende soorten bijv voor gaming 500 mbps
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ het beste alternatief als een kabel niet kan.
hierop zou je weer een wifi zender aan kunnen sluiten.
(ze verkopen ze bijna overal)
Er zijn vele oplossingen op de markt. De ervaring is echter dat de meeste matig of slecht werken. Bekabeling verdient dus de voorkeur, maar dat willen we nu juist niet.
Dé oplossing is wat mij betreft het gebruik maken bestaande 'bekabeling' in de vorm van het lichtnet. Stekker in het stopcontact bij het modem, andere stekker in het stopcontact op zolder en voila je hebt perfect wifi op zolder. Zie bijvoorbeeld: http://www.devoloshop.nl/internet-via-het-stopcontact/-/view/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ook gewoon een extra routertje kopen en die verbinden met kabel en op een hogere plaats zetten
is waarschijnlijk de goedkoopste oplossing.
vergeet dan niet dat je in dat 2de routertje de dhcp moet uitzetten.
(Lees meer...)
capthavoc
11 jaar geleden
Een betere router kopen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding