Kan mijn graphics kaart ook dual monitors aan?

Kan mijn graphics kaart ook dual monitors aan? Het is een AMD radeon HD 6700 series volgens mij de 6770 maar weet niet precies.

Het heeft één dvi poort één hdmi poort en één dp poort.

Moet ik een tweede graphics kaart kopen? Zo ja, blijft mijn kwaliteit dan het zelfde?

Of kan een splitter ook dual monitors supporten. Of is een hdmi naar vga ook voldoende?

Zie foto voor mijn graphics kaart.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Deze serie kan dual monitoren aan. 6770 kan zeker dual monitors aan. Zie bron het is jammer genoeg in het engels en zeer veel vaktaal, maar het sleutelparagraaf is
"AMD Eyefinity multi-display technology 4◦
Support for up to 6 simultaneous displays
Independent resolutions, refresh rates, color controls, and video overlays

◦Display grouping •
Combine multiple displays to behave like a single large display
"

Normaal nederlands 6 verschillende displays kunnen gelijktijdig aansloten worden. (daar heb je dus wel splitters en zo voor nodig) En displays (monitors) kunnen zich gedragen als of het een grote monitor is. Of je ze naast elkaar bovenelkaar of 3x2 neerzet het gaat werken.
Dit alles volgens de bron.

Ik heb ook ervaring dat één monitor aansluiten op VGA en één DVI werkt. Bij monitoren die beide aan kunnen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

1 beeldscherm op hdmi en 1 op de dvi moet werken! Heb ik ook
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar is het dan ook dual monitor niet dat ik het zelfde op beide monitors zie maar op allebij een ander scherm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dan kan je dualview instellen (uitbreiden van desktop)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke maar het probleem is dat mijn andere scherm alleen een vga poort heeft en niet een hdmi poort. Zijn hier ook bepaalde kabels voor waarbij je een hdmi kabel conecteert aan de pc en de vga kant aan het beeld scherm conecteert
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vanuit je grafische kaart gezien moet je dan: DVI poort->VGA monitor
HDMI poort->DVI monitor Je zal dus een DVI-HDMI en een DVI-VGA kabel moeten kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke ik heb al een DVI naar vga opzetstukje en die gebruik ik al voor miin huide beeldscherm. Dus dan moet ik nog een hdmi naar vga kabel kopen? En dan zou de dual monitor functie moeten lukken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als beide monitoren VGA zijn kan het NIET. HDMI naar VGA bestaat niet!