Hoe kan ik printen en back-uppen met twee routers (1 router, 1 accesspoint)?

Ik heb sinds kort een nieuw netwerk, waarbij de KPN Experiabox (modem+router) in de meterkast staat en een switch + draadloze router (als AP) het internetverkeer in de rest van het huis regelen.
Nu werkt internet echt perfect, maar wanneer ik via LAN wil printen of wil back-uppen, dan werkt dit niet wanneer ik in het bereik van de KPN Experiabox zit. Pas wanneer ik door het huis loop en het accesspoint mijn internetverbinding oppikt, worden mijn printer en ext. hardeschijf gedetecteerd.
De printer en ext. harde schijf zitten beiden op de netwerkswitch aangesloten, die via een "internetwandcontactdoos" rechtstreeks op de KPN Experiabox in de meterkast zit aangesloten.
Je zou dan toch verwachten dat je via de KPN Experiabox ook deze apparaten moet kunnen benaderen?
Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Kijk de instellingen van je KPN Experiabox dan toch maar eens na. Mogelijke problemen:

1. De experiabox staat onderlinge communicatie om wat voor reden dan ook niet toe.
2. De experiabox beheert 2 verschillende netwerken en het draadloze netwerk dat overeenkomt met het LAN-netwerk is uitgeschakeld. Het draadloze netwerk waar je dan op werkt als je verbinding maakt met de experiabox is dus niet het 'goede netwerk'.