Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er sli moederborden die de grafische kaart kunnen "aanzetten"?

Mijn 8800 gt sli maakt nogal veel herrie. Dus vroeg ik me af, als ik mijn computer voor dagelijkse dingen zou gebruiken, kan ik dan bijvoorbeeld op de grafische chipset van het moederbord werken?

Toegevoegd na 11 uur:
Het ligt toch echt aan mijn videokaarten. De 8800 gt staat bekend om zijn herrieproductie en ik gebruik er twee! Ik heb ze namelijk helemaal schoongemaakt en windows opnieuw geïnstalleerd en ze maakten nog steeds herrie...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
800
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zover ik weet kan dat niet, althans niet bij moederboard GPU's wel weer bij GPU's die geintegreerd zitten in de CPU. Hoogstens kan je in de BIOS je losse videokaarten uitschakelen en de mobo gpu inschakelen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik denk dat het niet aan je moederbord ligt.

Kijk of je een "gadget" kan downloaden voor deze nvidia kaart, waarop je je GPU usage, temperatuur en hoeveel toeren de GPU fans maken.

Ik denk dat je fans op volle toeren draaien, omdat je temeratuur te hoog wordt.
De temperatuur kan te hoog worden door stof in de kaart/kast.
Of er draait iets op de achtergrond (virus).

Ik heb dit zelf ook aan de hand gehad, en geen virus scanner vond het probleem.
Bleek toch een virus te zijn, die mijn zoontjes gedownload hadden.... heel fijn.
De virus om zeep geholpen, en probleem was over.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor de volledigheid, de gadget monitort je kaart, en geeft dat weer op je scherm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo'n gadget is bijvoorbeeld: MSI afterburner
Die neemt de temperaturen van je videokaart waar, hoe snel de fan draait, hoe hard de videokaart aan het werk is etc. maar ook kan je zelf instellen hoe snel de fan draait.

Als de kaart zo'n herrie maakt omdat ie te warm wordt zou ik eens gaan kijken waar dat aan ligt. kan stof zijn. Kan ook door een programma komen. Het zou ook zoals eerder gezegd aan een virus kunnen liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding